دیدار رئیس و معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان

اهانت به مقدسات اهل تسنن از نگاه قرآن، نادرست است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بدون شک شیعه و سنی باید با هم باشند و وحدت میان آنان حفظ شود، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم اهانت به مقدسات اهل تسنن کاری نادرست و نهی شده است، این کار راه را برای گفت‌و‌گو میان مذاهب اسلامی می‌بندد و نگاه نادرستی نسبت به شیعه ایجاد می‌کند. 

اهانت به مقدسات اهل تسنن از نگاه قرآن، نادرست است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس و جمعی از معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه در زمانی قرار داریم که وحدت میان مسلمانان، نیاز است، اظهار داشت: قرآن کریم درباره کسانی که فقط درباره خدا با آنان مشترک هستیم می‌گوید که ای پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) بگو: بر اساس کلمه‌ای که در میان ما مشترک است، بیاید(وحدت داشته باشید) و آن این است که جز خدا را عبادت نکنیم و کسی را شریک قرار ندهیم یعنی خداوند متعال یهود و نصارا را این‌گونه دعوت می‌کند که در کنار هم باشیم. 
وی افزود: شیعه با اهل تسنن مشترکات بیشتری دارد و بدون شک باید با هم باشیم و وحدت میان مسلمانان حفظ شود، ائمه اطهار برای حفظ وحدت، مسئله تقیّه را رعایت کردند و از تفرقه دوری جستند، البته باید بدانیم که تقیه، ترسیدن نیست بلکه به فرموده امام صادق(علیه‌السلام) روش ایشان و پدرانشان بوده است و روشی شجاعانه است. 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند که تنها با فحش دادن و اهانت کردن باید با افراد مخالف در موضوعات اعتقادی رفتار کرد، این رفتار از نگاه قرآن صحیح نیست، بدون شک برخی از کارهایی که تعداد معدودی از شیعیان انجام می‌دهند و نوعی اهانت به مقدسات اهل تسنن است، راه را برای گفتگو میان مذاهب اسلامی می‌بندد و دیدگاه نادرستی را نسبت به امام علی(علیه‌السلام) و شیعه القاء می‌کند. 
وی عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی، ما را راهنمایی کردند و هفته وحدت را برای مسئله وحدت میان مسلمانان انتخاب کردند، روز ولادت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) بر اساس دیدگاه مشهور علمای سنی 12 ربیع‌الاول و بر اساس دیدگاه مشهور علمای شیعه 17 ربیع‌الاول است. 
امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت تربیت دینی دانشجویان یادآور شد: دانشجویان ما باید شجاع متعهد و متخصص تربیت شوند، اگر دانشجویان دین‌دار تربیت نشوند، هر چند از نظر مقام علمی بسیار بالا باشند، شجاع نخواهند بود و در برابر ابرقدرت‌ها تسلیم می‌شوند، با نگاهی به زندگی شهید مدرس متوجه می‌شویم که پهلوی از ایشان هراس داشت، تمام لباس‌های شهید مدرس از کرباس اصفهان بود و یکی از وزرای پهلوی در پاسخ به این سئوال که چرا از یک آدم قبا کرباسی می‌ترسید، گفته بود او را نمی‌توان با پول و تهدید، ترساند. 
وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی باقی بماند، باید دانشجویان علاوه بر افزایش سطح علمی، دین‌دار و متعهد تربیت شوند. 
 
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name