افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(علیه السلام)

امکان تشریح امامت در زمان پیامبر وجود نداشت

امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه در زمان پیامبر نمی شد این نکته را برای مردم بازگو کرد، چون کسی متوجه نمی شد و کسی نمی پذیرفت و به همین دلیل حضرت علی(علیه السلام) را مانند خود می دانستند.

امکان تشریح امامت در زمان پیامبر وجود نداشت

آیت الله یوسف طباطبایی نژاد در افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(علیه السلام) در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: حضرت ابراهیم(علیه السلام) چندین سال پیامبر بود و امام نشد تا این که پس از اقدام برای بریدن سر اسماعیل(علیه السلام) بنا بر فرمان الهی به او مقام امامت داده شد؛ مسئله امام و پیامبر دو بحث متفاوت است.
نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اصفهان گفت: مقام امامت غیر از مقام امام جامعه است و کاری به رأی مردم ندارد؛ این امامت به حضرت مهدی(عج) در سن پنج سالگی داده می شود و خدواند این مقام را به حضرت عیسی(علیه السلام) می دهند در حالی که طفل شیر خواره است.
وی با بیان اینکه امام جامعه بودن غیر از امامت 12 تن است؛  بیان کرد: متأسفانه در زمان پیامبر نمی شد این نکته را برای مردم بازگو کرد، چون کسی متوجه نمی شد و کسی نمی پذیرفت و به همین دلیل حضرت علی(علیه السلام) را مانند خود می دانستند.
وی با بیان اینکه امام سجاد(علیه السلام) می گوید اگر چیزی را بگویم که می بینم و می دانم ولی دیگران نمی دانند و نمی بینند، من را کافر می دانند، تصریح کرد: شاید تعداد زیادی بتوانند عادل و با تقوا باشند اما نمی توانند علی(علیه السلام) باشند.
امام جمعه اصفهان در پایان گفت: حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از نظر علمی می گوید که هیچ پرنده ای به قله کوه علم من نمی تواند برسد، ما هم نمی توانیم حضرت علی(علیه السلام) را به درستی بشناسیم.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name