دیدار معاون حقوقی امورمجلس و اموراستان های وزارت فرهنگ وارشاداسلامی

کار فرهنگی باید دینی باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: کار فرهنگی باید دینی باشد، نشاط ملت در رقص و آواز نیست بلکه مردم زمانی بانشاط می شوند که مشکلاتشان را حل کنیم نشاط به شادی لحظه‌ای و انجام مفسده نیست و در این مورد باید بدانیم نشاط فرهنگی چیست.

کار فرهنگی باید دینی باشد

آیت الله آیت الله سید یوسف در دیدار معاون حقوقی امورمجلس و اموراستان های وزارت فرهنگ وارشاداسلامی که به منظور تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان سفر کرده بود اظهار کرد: یکی از چالش هایی که همواره با دوستان فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، مبحث اعطای مجوز به کنسرت هایی است که با آداب اسلامی منافات دارد، در این مورد همگان بر این باورند که اسلام با انواع موسیقی مخالفت دارد اما اینگونه نیست خواندن آواز و نواختن ساز هایی که ارزش‌های اسلامی را زیر پا نمی گذارد هیچ اشکالی به لحاظ شرعی ندارد.
وی ادامه داد: بعضاً  درست است که تمامی شعر ها و نوع خواندن شعر ها توسط اداره ارشاد بررسی می شود اما همواره شاهد هستیم کنسرت ها در ساعت ها و شرایط نامناسبی برگزار می شود که مسلماً گناه را در پی خود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کار فرهنگی باید دینی باشد، نشاط ملت در رقص و آواز نیست بلکه مردم زمانی بانشاط می شوند که مشکلاتشان را حل کنیم نشاط به شادی لحظه‌ای و انجام مفسده نیست و در این مورد باید بدانیم نشاط فرهنگی چیست، نمی‌گوییم کنسرت ها به طور کلی برگزار نشوند بلکه می‌گوییم باید کنسرت ها کنترل شوند تا مقدمات حرام فراهم نشود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اصفهان مامن هنرهای ماندگار است خاطرنشان کرد: ما در ایران به بالاترین آزادی‌ها دسترسی داریم اما لازم به تاکید است که این آزادی در مقابل خدا نیست و ما در مقابل خداوند متعال بنده هستیم و این را بارها به دنیا اعلام کرده‌ایم.
در ادامه علی اصغرکاراندیش معاون حقوقی امورمجلس و اموراستان های وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در خصوص چرایی تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان گفت: حجت الاسلام و المسلمین انصاری حدود سه سال است که در اصفهان خدمات ارزنده ای را در زمینه های متفاوت به سرانجام رساندند، اما مدتی بود که ایشان خواهان عزیمت به تهران به دلایل خانوادگی بودند و این امر ما را بر آن داشت تا مدیری توانا و با تجربه را جایگزین ایشان کنیم‌.
وی افزود: به واسطه این امر جناب دکتر سعید سرابی که سابقه ۶ ساله در مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و همچنین سابقه دو ساله در مدیریت کل نوسازی و تحول اداری را در کارنامه خود دارند به اصفهان فراخوانده شدند تا در این شهر مهم به خدمت رسانی بپردازند.
همچنین در پایان سعید سرابی در خصوص اهمیت اصفهان در جبهه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: اصفهان نقطه آغازی در جریان تمدن و فرهنگ اسلامی در ایران اسلامی است و خدمت در این نقطه زر خیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشادی اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یکی از انگیزه های پذیرفتن این سمت توسط بنده وجود علما در اصفهان و همچنین جایگاه مهم اصفهان در عرصه فرهنگ تمدن اسلامی است و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران، اصفهان را در زمینه فرهنگی در اوج نگه داریم.

picture name
picture name