دیدار جمعی از مدیران و فعالین مجموعه فرهنگی عاشوراییان

جوانان را دریابید و به سوالات آنها پاسخ دهید

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حضور هرساله عاشوراییان و فعالیت هایی که در زمینه جذب نوجوانان و جوانان دارند بسیار ارزشمند است، جوانان را دریابید و به سوالات آنها پاسخ دهید.

جوانان را دریابید و به سوالات آنها پاسخ دهید

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مدیران و فعالین مجموعه فرهنگی عاشوراییان ضمن ابراز خرسندی از جوان گرا بودن این حرکت گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خوب است که جوان ها بر سر کار بیایند اما در پشت پرده نسل قدیم باید کار را اداره کنند و از تجربیات آنها استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: حضور هرساله عاشوراییان و فعالیت هایی که در زمینه جذب نوجوانان و جوانان دارند بسیار ارزشمند است، جوانان را دریابید و به سوالات آنها پاسخ دهید.
وی ضمن تشکر از حضور هرساله عاشوراییان و فعالیت هایی که در زمینه جذب نوجوانان و جوانان انجام می شود، بیان کرد: کار شما بسیار ارزشمند است به فرموده امیرالمومنین علیه السلام قلب جوان مثل زمین آماده ای است که هر بذری در آن بکاری قبول می کند چه تلخ باشد یا شیرین. ما در سالهای اولیه انقلاب شاهد بودیم هم در جبهه ها جوانان حضور داشتند، و هم گروهک های منافقان جوان بودند.
امام جمعه اصفهان به جریان دعوت اباعبدالله از عبیداله بن حر جعفی اشاره و افزود: طبق سخن سردار شهید قاسم سلیمانی انسان باید ابتدا آمادگی نفسانی داشته باشد تا لیاقت شهادت نصیب او شود. همانطور که جوان سلامت جسم دارد و کارهای زیادی می کند باید همان طور روح را آماده کند، زیرا وقتی پیر شد مانند زمینی می شود که دیگر بذر در آن عمل نمی آید.
وی  بهترین و با عظمت ترین کار را دریافتن جوان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی دین نباشد ارزش جوان پایین می آید و نمی تواند از خودش دفاع کند. پایه اساسی هر کشوری نیروی انسانی و آن هم نیروی انسانی جوان متدین است و مسیری که دشمن یک کشور را از نظر دینی به زمین  میزند همین است. باید به سوالات جوانان پاسخ داده شود و آنان را به حکومت اسلامی دلگرم کنیم.
حجت الاسلام مهدوی ارفع نیز در این دیدار ضمن تشکر و محبتی که امام جمعه اصفهان همیشه به جوانان و مجموعه عاشورائیان داشته به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه مهمترین دستاورد انقلاب، گفتمانی بود که در جامعه ایجاد کرده است، بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که باید نهج البلاغه را در درون جامعه ببریم و مردم را با فرهنگ زندگی و حکومت اسلامی که اوج آن در دوران امیرالمومنین علیه السلام است آشنا کنیم، امسال در روضه عاشوراییان بحثی را مبتنی بر نهج البلاغه شروع کردیم که در این شب ها برای مردم معلوم شود که امروز نظام اسلامی و انقلاب در کدام مرحله قرار دارد و در این مرحله اولویت چیست، ما بحث را با این نگاه شروع کردیم و تمام نقاطی که می تواند آسیب بزند و به شدت مردم روی آن حرف می زنند، در زمان امیرالمومنین با نهج البلاغه باز می کنیم و تطبیق می دهیم. چون بحث چالش برانگیز است بعد از منبر هم جلسه پرسش و پاسخ داریم و الحمدلله بازخورد خوبی داشته است.
پس از آن حجت الاسلام دکتر سهروردی کارشناس برنامه هیأت تلویزیونی آیین عشق بازی نکاتی را راجع به برنامه گفت و بیان داشت:  برنامه بسیار خوبی طراحی و اجرا شده و بازخوردهای خوبی داشته است. دشمن نسل نوجوان و جوان را هدف قرار داده است، پس باید سوال ها و مسئله های آنها را بشنویم و از منظر دینی تقویت شان کنیم. چون این ها مدیران بعدی جامعه و سرمایه های انقلاب هستند که باید از معنویت سیراب شوند.
در ابتدای این دیدار وحید ملتجی ضمن اشاره به تغییراتی که امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسم ایجاد شده، به بیان نکاتی درباره چگونگی برگزاری روضه عاشوراییان پرداخت.
رییس شورای سیاست گذاری عاشوراییان گفت: از همان ابتدا برنامه ریزی هایی داشتیم که با وجود محدودیت های پیش آمده و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی روضه عاشوراییان برگزار شود و به لطف خدا و کمک اهل بیت و تلاش دوستان این امر محقق شد و در کنار روضه اصلی، هیأت تلویزیونی و اولین بازی AR  شهری ویژه نوجوانان توسط عاشوراییان در حال اجرا می باشد و خاطرنشان کرد: امسال میانگین سنی کادر اجرایی عاشوراییان به 22 سال رسید و یک نسل جوان تر شد.

 

 

picture name
picture name