مراسم رونمایی از در حرم حضرت مسلم(علیه‌السلام)

امام خمینی(ره) برای جلوگیری از شماتت دشمنان فقط درهای حرم امام علی(ع) را می‌بوسید

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان خاطره‌ای از امام خمینی(رحمت‌الله علیه) اظهار داشت: امام راحل درهای حرم‌ مطهر امام علی(علیه‌السلام) را می‌بوسیدند و هنگامی که از ایشان درباره بوسیدن آستانه و درگاه حرم مطهر سؤال کردم ایشان فرمودند «جایز نیست» چراکه می‌خواستند مانع از شماتت دشمنان اسلام شوند.

امام خمینی(ره) برای جلوگیری از شماتت دشمنان فقط درهای حرم امام علی(ع) را می‌بوسید

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم رونمایی از در حرم حضرت مسلم(علیه‌السلام) اظهار داشت: حضرت مسلم(علیه‌السلام) نخستین سفیر امام حسین(علیه‌السلام) بودند و بنده از کسانی که برای ساخت در حرم مطهر و تولید تابلوهای دست‌بافت تلاش کردند قدردانی می‌کند و امیدوار هستم همه ما از خدا بخواهیم که در راه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) قدم برداریم و از سخنان آنان پیروی کنیم.
وی با اشاره به حضور خود در نجف اشرف افزود: من 5 سال در زمان حضور امام راحل، در نجف بودم؛ امام خمینی(رحمت‌الله علیه) در سال نخست، صبح و شب به زیارت امام علی(علیه‌السلام) می‌رفتند؛ حتی ایشان یک شب بارانی می‌خواستند به حرم بروند که حاج‌آقا مصطفی گفتند که اگر شما معتقد هستید که «بُعد منزل نبود در سفر روحانی» امشب به حرم نروید که امام(رحمت‌الله علیه) پاسخ داد: سخن شما را قبول دارم اما بگذارید در اینجا عوام باشم و ایشان به حرم رفتند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: امام راحل گاهی در صحن‌ها را و همیشه درهای حرم را می‌بوسید؛ یک روز هنگامی که به حرم می‌رفتند من پشت سر ایشان بودم، گفتم: آیا جایز است که درگاه و آستانه حرم را ببوسیم؟ ایشان فرمودند «جایز نیست»، چند مرتبه این سؤال را به شکل‌های مختلف پرسیدم اما ایشان فرمودند «جایز نیست»؛ به این دلیل که دشمن فکر نکند ما به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) سجده می‌کنیم و مانع از شماتت و توهین دشمنان به اسلام شدند.  
وی با اشاره به مقام حضرت عباس(علیه‌السلام) گفت: امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند «عموی من عباس، نافذ البصیره بود» یعنی از این دنیا، آخرت را می‌دید و می‌دانستند که این دنیا محل عبور است، آن حضرت در جای دیگر فرمودند: همه شهدا غبطه عمویم عباس را می‌خورند، این جملات مقام آن حضرت را برای ما تبیین می‌کند.  
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید از تزیین نامتعارف و کارهای غیرضروری در حرم‌های مطهر دوری کرد، عنوان کرد: در راه رفاه زوار تلاش کنید و حرم‌های مطهر را برای ایجاد فضای بهتر به منظور زیارت با معرفت بسازید، نباید در تزیین حرم‌های مطهر اسراف کرد چراکه ائمه اطهار(علیهم‌السلام) اسراف را نمی‌پسندند.
 وی با اشاره به تحریم رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام راحل توسط آمریکا گفت: دشمنان ما هر کس به ملت ایران و کشور جمهوری اسلامی خدمت کند را تحریم می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که دشمنی آنان تمامی ندارد چراکه ما در مسیر استقلال و عزت خود قدم بر می‌داریم.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name