مراسم نمادین ورود ۴۰۰ نیروی انسانی جدید در شرکت پالایش نفت اصفهان

پالایشگاه‌ها نیاز نفتی کشور را بطور کامل تامین کنند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پالایشگاه‌های کشور از جمله اصفهان بگونه‌ای کار خود را پیش ببرند که نیازهای کشور را از نظر فرآورده‌های نفتی و تولید نفت و گاز بطورکامل تامین کنند.

پالایشگاه‌ها نیاز نفتی کشور را بطور کامل تامین کنند

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم نمادین ورود ۴۰۰ نیروی انسانی جدید در شرکت پالایش نفت اصفهان(پالایشگاه اصفهان) افزود: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های کشور باید در حد توان خود، مملکت را از نظر نیاز به فراورده‌های مختلف نفتی و گازی و مسائل اقتصادی تامین کنند و در این راه توجهی به دشمن نداشته باشند و هراس نداشته باشند.
وی با تاکید براینکه پیشرفت و سربلندی کشور ثمره انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ایران در زمینه‌های مختلف مانند پتروشیمی، نفت، برق، مخابرات و تسلیحات دفاعی پیشرفت بسیاری کرده است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز رو به رشد است و کسی نمی‌تواند ضربه‌ای به آن وارد کند، تصریح کرد: همانطور که امام راحل گفتند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند زیرا دشمنان می‌خواستند حکومت اسلامی را از بین برده و ما را مانند بقیه کشورها زیر سلطه خود ببرند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: دشمنان ۴۲ سال است که با ما می‌جنگند و انواع جنگ را علیه کشورمان به کار بسته‌اند اما مهم این است که تا زمانی که انسان سختی نکشد و دشمن نداشته باشد، رشد نمی‌کند به همین دلیل، خدا شیطان را خلق کرد تا ما رشد کنیم.
وی ادامه داد: دلیل اینکه رهبر انقلاب مکرر درباره پیشرفت مسائل اقتصادی و سایر بخش‌ها تاکید می‌کنند این است که دستمان جلوی دشمنان دراز نباشد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه عربستان با وجود منابع زیاد نفت، پالایشگاه‌هایی مانند کشورمان با این کیفیت بنزین ندارد، تصریح کرد: این کشورهای عربی و مسلمان جرات اینکه یک قبضه تفنگ را به کشورهای هم‌کیش و همزبان خود مانند فلسطین بدهند ندارند زیرا اربابشان به آنها اجازه این کار را نمی‌دهد.
وی با تاکید براینکه ما با انقلاب اسلامی از زیر سلطه کفار بیرون آمدیم، اظهار داشت: اینکه چرا افراد قبل از ما این کار را نکردند بدلیل این بود که موقعیت آن فراهم نبود و هنوز جامعه رشد کامل نکرده بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بدنبال شایعات بودن بدلیل کم فکری انسان است، تصریح کرد: اینکه امروز در فضای مجازی، خبرهای دروغ منتشر می‌شود بدلیل نبود رشد کافی است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه انسان فقط باید مُطیع خدا باشد، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند چرا باید مُطیع ائمه و رهبری بود که در پاسخ باید گفت زیرا آنها، ما را به سمت خدا راهنمایی می‌کنند.
وی با بیان‌اینکه کشورهای عربی برخلاف تصور برخی، رشدی نکرده‌اند و تحت سلطه هستند، افزود: ترامپ به آنها گفت اگر یک هفته دستم را از روی سرتان بردارم، شما نابود می‌شوید.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به پیشرفت تجهیزات دفاعی کشورمان اظهار داشت: ما با تکیه بر رشد و توانایی‌های خود موفق به تولید موشک شدیم بطوریکه رییس جمهوری جدید آمریکا می‌گوید برجام برای ما مهم نیست بلکه باید به موشک‌ها توجه کنیم.
وی با اشاره به اینکه به گفته امام راحل، انقلاب ما نوری است که همه جهان را می‌گیرد، تصریح کرد: همه دیدیم که چه وضعیت بدی برای آمریکا در انتخابات پیش آمد، چقدر افول کرد و دنیا فهمید آنها چقدر بی‌نظم هستند و چه نسبت‌های زشتی به هم دادند.
امام جمعه اصفهان با تاکید براینکه رهبر دینی باید عالم به دین، عاقل، مدیر و عادل باشد، افزود: دولت و حکومت ما با همه مشکلاتی که داشت از جنگ تحمیلی تا تحریم‌ها، در هیچ جا عقب نرفت و در همه بخش‌ها پیشرفت کرد و اگر این مشکلات را برایمان ایجاد نکرده بودند، سرعت بیشتری هم داشتیم.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها در ایران اثر نداشت و حتی فرصت‌های بسیاری ایجاد کرد، گفت: جنگ آنها نیز اثری نداشت و دیگر به فکر جنگ با ما نمی‌افتند.
پس از این مراسم جلسه مدیران پالایشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار و مدیران این شرکت گزارشی از فعالیتها و پیشرفتهای صورت گرفته در بخش تولیدات این پالایشگاه ارائه کردند.
همچنین آیت‌الله طباطبایی نژاد از بخشهایی از پالایشگاه اصفهان نیز بازدید کرد .
شرکت پالایش نفت اصفهان(پالایشگاه اصفهان) فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در زمینه پالایش نفت خام، تولید انواع فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع پایین دستی آغاز کرد و در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۳ درصد  از سوخت کشور را بر عهده دارد.
ظرفیت اسمی پالایشگاه اصفهان در ابتدا ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام بود که اکنون به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
این پالایشگاه دومین شرکت پالایشی از نظر دریافت خوراک و اولین شرکت پالایشی در سطح کشور از نظر تنوع تولید با ۳۰ نوع فراورده نفتی است.
روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین "یورو ۵" با توزیع در ۱۶ استان و چهار میلیون لیتر گازوییل "یورو ۵" در این پالایشگاه تولید می‌شود.
شرکت پالایش نفت اصفهان امسال برای بخش بهره‌برداری خود از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی و پس از برگزاری آزمون علمی و تخصصی حدود ۴۰۰ نیروی جوان استخدام کرد.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name