مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا

متخصصان ایران همگام با کشورهای پیشرفته واکسن کرونا را تولید کردند

امام جمعه اصفهان گفت: متخصصان ایرانی توانستند همگام با کشورهای پیشرفته و داعیه داران علم واکسن کرونا را تولید کنند و این امر جای قدردانی دارد.

متخصصان ایران همگام با کشورهای پیشرفته واکسن کرونا را تولید کردند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا که از طریق ارتباط تصویری انجام شد ضمن قدردانی از کادر درمان در مدیریت بحران کرونا و و همچنین گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گفت: امروز یک کار بزرگ علمی انجام می شود و تولید این واکسن نیز مایه خرسندی ماست چرا که  کشور اسلامی ما همراه با کشورهای پیشرفته در عرصه سلامت و واکسن حرکت می کند و در این رقابت نیز بر کفار پیروز خواهیم شد.
او با بیان اینکه ایران اسلامی ما همگام با دنیایی که ادعای پیشرفت در تولید واکسن دارند حرکت کرده است، افزود: این امر جای افتخار دارد و اگر ما خودمان را باور کنیم قطعاً موفق خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین با قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت با بیان اینکه کادر درمان در مدیریت بحران کرونا جان فشانی کرده‌اند، تاکید کرد: آقای نمکی مانند پدری مهربان در عرصه سلامت دلسوزی می کند.
کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا روز دوشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.
در این مراسم نخستین واکسن مرحله سوم کارآزمایی بالینی کرونا پاستور به محمد مهدی گویا رییس اداره مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و سپس علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور تزریق شد.
 

picture name
picture name