گفت و گو با ایرنا

انتخاب فرد ضعیف در انتخابات خیانت به کشور است

امام جمعه اصفهان گفت : مردم لازم است که بین داوطلبان انتخابات فردی که لیاقت دارد را انتخاب کنند و در صورت برگزیدن فردی ضعیف به جامعه و کشور خیانت شده است.

انتخاب فرد ضعیف در انتخابات خیانت به کشور است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه حضور و انتخاب اصلح هر دو شرط لازم در انتخابات است افزود: باید حضور مردم در انتخابات با انتخاب لایق‌ترین فرد همراه باشد و نباید به نالایق رای بدهند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: از سویی شرکت در انتخابات با حضور در پای صندوق‌ها و رای دادن به هر یک از نامزدها یک اصل ضروری و اجتماعی است.
وی تاکید کرد : می‌توان سوریه را الگوی خود قرار دهیم که کشوری با انواع مذاهب مختلف است ولی ۹۵ درصد جمعیت این کشور با کنار گذاشتن مسائل مذهبی در انتخابات حاضر شدند و به بشار اسد رای دادند و مشت محکمی به دهان دشمنی همانند آمریکا زدند که قصد داشت ۲ ماهه بشار را بردارد.
آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: باید در مساله رفتن پای صندوق رای، مسائل و چالش‌های اقتصادی و حزبی کنار گذاشته شود زیرا وقتی دشمن ببیند مردم با حکومت هستند به طور قطع مایوس می‌شود از اینکه بخواهد سر به سر ما بگذارد و اگر خیال کند ما ضعیف هستیم بیشتر لطمه ‌می‌بینیم که این لطمه به تک تک ما وارد می‌شود.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حالا  اگر کسی از وزیری، وکیلی و یا حتی رییس‌جمهوری گله‌ای دارد باید بداند که اینها کل حکومت نیستند بلکه افرادی در حکومت هستند و اگر کاری کردند دلیلی بر این نیست که حکومت بد است زیرا ما حکومت اسلامی را با خون فرزندانمان بوجود آوردیم و نباید خدانکرده احساس ضعف و یاس کنیم و برای گرانی، قطع برق و آب اصل حکومت را زیر سووال ببریم.
وی همچنین در باره عملکرد شورای نگهبان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در قانون اساسی وظیفه دارد که صلاحیت افراد را احراز کند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اینکه برخی رد صلاحیت شدند به آن معنی نیست که صلاحیت ندارند شاید آدم‌های خیلی خوبی هم باشند اما برای شورای نگهبان محرز نشده که به درد ریاست جمهوری بخورند و شاید به درد صدها کار دیگر بخورند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه قانون اساسی، شورای نگهبان را با حضور تعدادی از علما و حقوقدان تعیین کرده است که نظرشان را باید بدهند و نظرشان هم فصل الخطاب است گفت: وقتی آنها حرفی زدند براساس قانون روی حرف آنها نمی‌شودحرفی زد زیرا آنها  افرادی نیستند که بخواهند آخرت خود را بفروشند به خیالات دنیایی بپردازند و  به طور قطع آدم‌های خوبی هستند.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name