خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 28 خرداد ماه 1400

مردم با حضور پرشورشان نشان دادند بین افراد و نظام تفاوت قائل می‌شوند

امام جمعه اصفهان گفت: امروز شاهد بودم مردم با بصیرت هستند و بین افراد و نظام تفاوت قائل می‌شوند، از مردم برای حضور پرشور در ساعات اول رأی‌گیری‌ تشکر می‌کنم.

مردم با حضور پرشورشان نشان دادند بین افراد و نظام تفاوت قائل می‌شوند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: عمل صالح با محبت به آل محمد باید با یکدیگر باشند و هر کدام به تنهایی پاسخگو نیست و زمانی وضعیت به رونق می‌رسد که هر دو کنار هم باشد.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسأله‌ مهم مسأله تفکر و تعقل است؛ معنای این ۲ کلمه تقریبا یکسان است و تعقل به معنای به‌کارگیری عقل و تفکر به معنای به‌کار گیری فکر است.
وی با اشاره به آیات قرآن درخصوص این ۲ واژه بیان‌ داشت: مقابل واژه تعقل و تفکر غفلت است و یکی از صفات مهم برای انسان‌ها تفکر است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر انسان تفکر داشته باشد مال حرام نمی‌خورد؛ خداوند متعال به ما توصیه می‌کند فکر کنید و افرادی که گمراه شدند فکر نمی‌کنند و از صفات مؤمنین فکر کردن درباره خلقت و عالم است.
نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: در روایات مختلف امام حسن مجتبی(ع) مردم را به تقوا و تفکر دعوت کرده‌اند و فرموده‌اند که این موضوع باید ادامه‌ دار باشد.
وی تأکید کرد: اگر فردی می‌خواهد انسان حکیم و متفکری باشد باید فکر کند؛ در مناظرات نیز شاهد بودیم که بعضی افراد حتی بدون بسم‌الله شروع به تهمت زدن به دیگران کردند و یا وعده‌های بیهوده می‌دادند؛ برای مثال می‌گفتند برای ۲ دهک اول ۱ میلیون تومان اختصاص می‌دهند و زمانی که منطقی این موضوع را حساب می‌کنیم امری غیر ممکن است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: اگر انسان درباره همه کارها فکر کند کارهای او به حق پیش می‌رود.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: برای سوال درباره رأی دادن افرادی که می‌گویند رأی نمی‌دهم آیا با فکر چنین حرفی می‌زنند؛ کسی نمی‌تواند رأی ندهد، یعنی با رأی دادن به جمهوری اسلامی رأی دادیم و با رأی ندادن به دشمنان جمهوری اسلامی رأی می‌دهیم.
وی اظهار کرد: عدم تفکر به معنای غفلت و غافل شدن از خدا و اینکه در محضر او‌ هستیم است؛ غفلت باعث می‌شود شیطان بر انسان مسلط شود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: خداوند آگاهی دارد که عده‌ای از تحت فرمان او خارج می‌شوند و به جهنم می‌روند و دلیل این موضوع این است که افراد قلب و فکر دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

مشکلات انتخابات مهندسی شده نبود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه بیان داشت: در ابتدا از مردم برای حضور پرشور در ساعات اول رأی‌گیری‌ تشکر می‌کنم، گر چه مشکلاتی نیز وجود داشت؛ به نظرم فکر نکرده و بدون مهندسی کارهایی صورت گرفت و با این حال مردم می‌گفتند در هر حال رأی می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بودم مردم با بصریت هستند و بین افراد و نظام تفاوت قائل می‌شوند؛ قصد داریم نظام را به دست مولایمان برسانیم و اگر قرار باشد وقتی یک مسؤول خوشمان نیامد از نظام دست برداریم افت دارد و امام نیز تأکید داشتند که نظام و انقلاب به ایشان نیز وابسته نیست.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: هیچ نظام و هیچ حکومتی مثل ایران نزدیک به حکومت پیامبر(ص) نیست؛ قانون اساسی کشور، اداره کشور، مردم سالاری نسبت به دیگر کشورها در جایگاه بالایی قرار دارد و مقام معظم رهبری نیز در روز چهارشنبه به این موضوع اشاره کردند.
امام جمعه اصفهان تأکید کرد: برخی کاندیداها می‌گفتند فقر را کامل از بین می‌برند، در صورتی که چنین موردی ممکن نیست و در هیچ دوره‌ای شاهد چنین موضوعی نبودیم و در این باره شاهد برخی وعده‌ها بودیم.
وی توضیح داد: امیدواریم شخصی سر کار بیاید که در حد توان خودش بتواند مشکلات کشور را حل کند و تصمیمش این باشد که تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم تلاش کند و این به شرط رأی حدأکثری است.
 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: رأی دادن خستگی دارد اما به اندازه جبهه خستگی ندارد و دشمنان را ناامید می‌کند؛ در این راستا از اطرافیانتان دعوت کنید تا در انتخابات شرکت کنند و دشمن بداند با تمام سختی‌ها و تحریم‌ها دست از پیشرفت برنخواهیم داشت.
 امام جمعه اصفهان گفت: شاهد بودیم که برخی از کاندیداها سیاه‌نمایی می‌کردند و طوری رفتار می‌کردند که گویا کشور در این ۴۰ سال هیچ کاری نکرده‌است؛ مشکلات وجود دارد اما نباید این‌طور سیاه‌نمایی‌صورت بگیرد.
وی یادآور شد: اگر در کشور کار نشده بود و پیشرفتی وجود نداشت دشمن تا این حد از دست‌مان عصبانی نبود.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد: در مسأله رأی دادن نیز انصاف را در نظر بگیریم نه خط و جناح‌ها را و امیدوارم دولتی که بر سر کار می‌آید به این موضوع توجه کند و افرادی را بر سر کار بیاورد که کارآمدی و تخصص داشته باشد و رهبری را قبول داشته باشند حتی اگر خط فکری او متفاوت باشد.

به همه لیست‌های انتخابات شورای شهر رأی دادم

 امام جمعه اصفهان اعلام کرد: امروز در انتخابات شؤرا همه لیست‌ها را گرفتم و از تمام آن‌ها ۱۳ نفر را انتخاب کردم؛ در جبهه نیز به همین صورت بوده و همه حضور داشتند.
وی گفت: طبق روایات وظیفه ما این است که از بین کاندیداهای موجود اصلح را انتخاب کنیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در واکسن کرونا بین صدها کشور ششمین کشور شدیم و امیدوارم به زودی تمام مردم با واکسن ایرانی واکسینه شوند زمانی که از سمت دیگران تحریم می‌شویم خودمان تلاش می‌کنیم و این موضوع را در غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای نیز شاهد بودیم.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name