دیدار فرماندهان پادگان آموزشی شهید بهشتی(ره)

فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است و نیاز است در این مسیر به آنها مسائل دینی آموخته شود و فرصت صرف این موارد شود.

فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در فرماندهان پادگان آموزشی شهید بهشتی(ره) اظهار داشت: خدا را شاکریم که با فرمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای نیروهای مسلح، برنامه‌های عقیدتی-سیاسی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی بر مسائل فرهنگی داشته‌اند و بیان کردند فرق نیروهای ما با دیگر کشورها به سلاح نیست بلکه متدین و معتقد بودن نیروها است و این موضوع باعث شد در جنگ پیروز شویم.
وی ادامه داد: نکته بعد اینکه نیاز است کرسی آزاد اندیشی برگزار شود؛ زمانی که می‌خواهید درس دین بدهید افراد آزاد باشند که سؤال بپرسند، در پاسخ به سؤالات، نظامی برخورد نکنید و از پرسیدن سوالات مختلف استقبال کنید و آن‌ها را قانع کنید.
آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: آیه «لااکراه فی‌الدین» بد معنا شده است و برخی فکر می‌کنند نماز خواندن زور نیست در صورتی که به این معناست که در اصل ورود به دین اکراه نیست زیرا امری قلبی است و به اجبار نمی‌شود؛ هر شخصی بخواهد مرامی پیدا کند نیاز است به او تلقین شود زیرا با زور و اجبار ممکن نیست؛ جسم با زور قابل تسخیر شدن است اما روح اینطور نیست و در این مسیر نیاز است آموزش قلبی داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم تمرین‌های عملی نیاز است و هم اینکه هرچه در دل افراد است پاسخ داده شود؛ فرصت بسیار خوبی برای تربیت جوانان در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی است و نیاز است در این مسیر به آنها مسائل دینی آموخته شود و فرصت صرف این موارد شود.
امام جمعه اصفهان در انتها خطاب به  مسؤولان پادگان آموزشی شهید بهشتی اصفهان، عنوان کرد: نیاز است با شخصی که تخلف می‌کند با محبت برخورد کنیم و نه با زور و اجبار.
همچنین در این دیدار فرمانده پادگان آموزشی شهید بهشتی نیروی انتظامی اظهار داشت: مجموعه شهید بهشتی اصفهان در حال حاضر ۴ گردان آموزشی نیروهای کادر را در اختیاردارد که در ۲ رسته یگان ویژه و انتظامی آموزش می‌بینند و در طول ۱ سال به مدت ۶ ماه دوره‌های عمومی و ۶ ماه دوره تخصصی در رشته‌های بیان شده آموزش می‌بینند.
فرمانده پادگان آموزشی نیروی انتظامی توضیح داد: با توجه به مأموریت ذاتی نیروی انتظامی و گستردگی فعالیت‌ّها، در تمام مأموریت‌های استان بخش عظیمی از نیروها از مجموعه شهید بهشتی هستند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: به جز کلاس‌های میدانی و عملی حدود ۲۶۰ ساعت کلاس‌های عقیدتی شامل احکام، قرآن، سیاسی و... برگزار می‌شود و در سعی شده این کلاس ها فضای نظامی حاکم نباشد و بعد از کلاس‌ها نیز یک روحانی از روحانیونی که در مؤسسه امام خمینی(ره) آموزش دیده‌اند آماده پاسخگویی به شبهات هستند.

 

picture name
picture name