دیدار شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی نهج البلاغه

تأکید بر آشنایی و بهره مندی بیشتر مردم و نسل جوان با نهج البلاغه

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بر انجام فعالیت های خلاقانه و جدید به منظور آشنایی و بهره مندی بیشتر مردم و نسل جوان با نهج البلاغه تأکید کرد .

تأکید بر آشنایی و بهره مندی بیشتر مردم و نسل جوان با نهج البلاغه

آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار اعضای ستاد سیاست گذاری کنگره بین المللی نهج البلاغه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنگره بین المللی نهج البلاغه، بر انجام فعالیت های خلاقانه و جدید به منظور آشنایی و بهره مندی بیشتر مردم و نسل جوان با نهج البلاغه تأکید کرد و با توجه به جایگاه رفیع نهج البلاغه افزود: باید در حوزه های علمیه و مراکز قرآنی که افراد مشغول حفظ قرآن هستند تشویق به حفظ نهج البلاغه نیز انجام شود که برکات زیادی را برای شخص حافظ و همچنین برای جامعه خواهد داشت.
امام جمعه اصفهان همچنین بر ترویج نهج البلاغه در همه اقشار، از حوزه علمیه و دانشگاه تا آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: محتوای نهج البلاغه فقط مربوط به قشر خاصی نیست و ترویج و حفظ نهج البلاغه در همه جامعه یکی از نیازهای امروز جامعه است .
در این دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان  ضمن ارایه گزارش از فعالیت های انجام شده برای اجرای کنگره، از حضور فعالان حوزه نهج البلاغه از کشورهای اسلامی عراق، الجزایر، لبنان و سوریه خبر داد.
دکتر پیام نجفی در ادامه از سطح علمی مقالات رسیده ابراز رضایت کرد و افزود: تاکنون حدود 50 مقاله علمی دریافت شده که البته این روند ادامه دارد.
رییس کمیته های  علمی ، اجرایی و بین الملل کنگره نهج البلاغه بر اجرای یک کنگره علمی متفاوت در حوزه نهج البلاغه و کاربردی کردن متن نهج البلاغه تاکید کرد و گفت : موضوع کلی کنگره " انسان در تراز نهج البلاغه است" و شامل محورهای انسان اخلاقی در تراز نهج البلاغه، انسان سیاسی در تراز نهج البلاغه، انسان اقتصادی در تراز نهج البلاغه، انسان فرهنگی، اجتماعی و مدنی در تراز نهج البلاغه و انسان سالم در تراز نهج البلاغه می باشد.
در ادامه مدیر عامل موسسه نهج البلاغه استان اصفهان به تشکیل کمیته های تخصصی در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: 25 نشست علمی برگزار خواهد شد که هر کدام را می توان به عنوان یک همایش تلقی کرد که قبل از اختتامیه کنگره نشست های علمی جداگانه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام علی اصغر بیگی به فعالیت هایی که در زمینه های مختلف در سطح شهر و استان اصفهان در حوزه نهج البلاغه اجرا می شود اشاره و افزود: در طول سال جاری برای 120 نفر از طلاب و روحانیون دوره های تربیت مربی نهج البلاغه با همکاری استادان قم ،تهران و مشهد برگزار شده است و همچنین دوره های آموزشی با عنوان حکمرانی علوی برای کارمندان دولت نیز برگزار شد.
وی به افتتاح شعبات نهج البلاغه در شهرهای لنجان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا ، بهارستان و رهنان  اشاره کرد و افزود: افتتاح این شعبات می تواند قدم موثری در ترویج نهج البلاغه باشد.
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن ارائه گزارش  از برنامه های طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران گفت : معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  هر دو سال یکبار با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد شهرهای مختلف کشور را به عنوان پایتخت قرآن ، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه انتخاب می کنند و در سال گذشته شهر یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه، بوشهر به عنوان پایتخت قرآن و کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شد .
حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در خصوص برنامه های کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران افزود: با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 30 برنامه در برش های شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی طراحی شد که در بخش های مختلف فرهنگی ، هنری، رسانه ای و علمی  می باشد. که در بخش بین الملل نیز کنگره بین المللی نهج البلاغه با همکاری بسیار خوب دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان در 25 بهمن ماه 1400 در شب میلاد حضرت علی (ع) برگزار خواهد شد.

 

picture name
picture name