دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان

حکومت اسلامی وظیفه تامین نیاز محرومان جامعه را بر عهده دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حدود ۲۰ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که حکومت اسلامی وظیفه دارد همه نیازمندی های این افراد را تامین کند.

حکومت اسلامی وظیفه تامین نیاز محرومان جامعه را بر عهده دارد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان، گفت: حدود ۲۰ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که حکومت اسلامی وظیفه دارد همه نیازمندی های این افراد را تامین کند و پرداخت یارانه حدود ۵۰ تومان به این افراد کار شایسته ای نیست، بلکه باید به این افراد رسیدگی کرد و باید تامین نیازهای این افراد بطور کامل زیر پوشش قرار داده شوند.
وی ادامه داد: دولت نباید برای خانه سازی این افراد نیازمند، مبلغی بعنوان سهم خود را در زمینه انشعابات آب، برق و گاز دریافت کند و شهرداری هم باید عوارض کمتری از این افراد دریافت کند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در صورتیکه تسهیلات لازم با سود مناسب ارائه شود خود مردم نسبت به احداث این واحدها اقدام خواهند کرد ابراز امیدواری کرد که احداث خانه برای مردم و نیازمندان در این دولت با سرعت بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد: با رونق ساخت و ساز در کشور اشتغالزایی بسیاری ایجاد خواهد شد و بسیاری از مردم صاحب خانه خواهند شد.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مشکلی که در زمینه مسکن سازی وجود دارد این است که آمار نیازمندان واقعی را در اختیار نداریم و در این زمینه انتقاد هایی وجود دارد.
وی گفت: در صورتیکه مسکن و اشتغالزایی روستاها مورد توجه قرار گیرد مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد.  
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان نیز گفت: مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی در طرح جدید جهش تولید مسکن برطرف شده است.  
غلامحسین خانی در این دیدار با بیان اینکه بنیاد مسکن در زمینه طرح اقدام ملی هم در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ماموریت پیدا کرده است افزود: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در چهار شهر بزرگ بالای یکصد هزار نفر استان از جمله شاهین شهر، کاشان، خمینی شهر و نجف آباد هم به بنیاد مسکن واگذار شده است.
وی ادامه داد: احداث ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم برای نیازمندان در روستاهای استان شناسایی شد که بر اساس اولویت سه هزار واحد با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی انتخاب شدند که بیشتر آنها احداث شده و حدود ۷۰ واحد باقیمانده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان ابراز امیدواری کرد که اعتبارات دولتی برای کمک به محرومان افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: ارائه کمک به نیازمندانی که مسکن آنها با مشکل مواجه است از حساب ۱۰۰ از چند سال گذشته در حال انجام است.
خانی با اشاره به اینکه سند دار کردن خانه های روستایی در حال انجام است بیان کرد: هماهنگی خیلی خوبی بین خیریه ها با بنیاد مسکن استان اصفهان وجود دارد و این خیریه ها کمک های بسیاری برای ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان ارائه می دهند.

 

picture name
picture name