دیدار سرپرست و هیات رییسه دانشگاه اصفهان

دانشگاه و حوزه باید محل تربیت افرادی باشد که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دانشگاه و حوزه باید به محل تربیت افرادی تبدیل شود که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند.

 

دانشگاه و حوزه باید محل تربیت افرادی باشد که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار سرپرست و هیات رییسه دانشگاه اصفهان افزود: کار دانشگاه و حوزه خیلی مهم و عظیم و در راستای تربیت اساتیدی است که می‌توانند برای جامعه مفید باشند.
وی اظهار داشت: در حوزه و دانشگاه افرادی که بدنبال صرف حقوق گرفتن و زندگی کردن باشند و به مسائل جامعه توجهی نداشته باشند ریزشی محسوب می‌شوند و وظیفه ما است که جلوی افزایش این نوع افراد و تفکرات در حوزه و دانشگاه را بگیریم.
امام جمعه اصفهان با تأکید بر تربیت انسان‌های متدین و انقلابی به شکست صدام در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: دنیای کفر پس مشاهده شکست قدرت اول منطقه که صدام بود از جنگیدن با ایران مایوس شده است و بدنبال تغییر فرهنگ کشور ماست.
وی با بیان اینکه امام این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست گفت: یکی از کارهای اساسی که امام در همه تقویت کرد این است که زیربار غیر خدا نباید برویم زیرا زیر سلطه کافر رفتن، ذلت است و یکی از کارهای دانشگاه و حوزه تقویت این روحیه است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه علمای دانشگاه و حوزه توانستند انقلاب را بوجود بیاورند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند افزود: در دانشگاه باید محیطی فراهم شود که دانشجویان پاسخ اشکاالات و سوالاتی که ذهن برخی از آنها را درگیر کرده دریافت کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید برمبنای گامی که رهبر انقلاب تاکید دارند برای جهانیان الگو باشیم.
سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: علما و بزرگان دینی و شهدای هسته‌ای و موشکی همگی دارای نقطه اشتراک مهمی هستند و آن اینکه بر قدرت و اقتدار نظام افزودند.
حسین هرسیج افزود: بر این اساس باید در دانشگاه‌ها اساتیدی تربیت شوند که باعث بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور شوند.
وی یکی از اهداف جدید در دانشگاه اصفهان را دنبال کردن موضوع "جامعه محوری و تمدن سازی" عنوان کرد و گفت: بدنبال آن هستیم که کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر برمبنای مساله محوری بدنبال رفع  مشکلات در جامعه باشد تا براساس آن برنامه آموزش تدوین شود.
سرپرست دانشگاه اصفهان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی است که محورهای آن خیلی مشترک با اقداماتی است که در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه باید صورت گیرد.

picture name
picture name