دیدار مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان

جهش تولید با برنامه‌ریزی صحیح و اقدام عملی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه روند دریافت مجوزهای قانونی برای راه اندازی واحدهای تولیدی باید تسهیل شود، گفت: همه مسئولان باید برنامه‌ریزی صحیحی برای تحقق شعار سال داشته باشند و برای این کار بیش از پیش، تولیدکنندگان را حمایت کنند.

جهش تولید با برنامه‌ریزی صحیح و اقدام عملی محقق می‌شود

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال 1399 به نام جهش تولید اظهار داشت: همه مسئولان باید برنامه‌ریزی صحیحی برای تحقق شعار سال داشته باشند و برای این کار بیش از پیش، تولیدکنندگان را حمایت کنند، بسیاری از روندهای اداری باید تسهیل شود و مجوزها برای رونق تولید به گونه‌ای آماده شود که تولیدکننده از راه‌اندازی یک واحد تولیدی نه تنها دل سرد نشود بلکه با دیدن حمایت مسئولان دولتی، همتی مضاعف برای تحقق جهش تولید به کار بندد.  
وی افزود: اگر تولیدکنندگان حمایت شوند، آنان می‌توانند کیفیت تولیدات خود را افزایش داده و قیمت نهایی محصولات تولیدی را کاهش دهند و به این صورت از مصرف‌کنندگان نیز حمایت می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به راکد ماندن برخی از معادن استان اصفهان یادآور شد: معدن جزء «انفال» است و از آنِ حکومت و دولت است، بدون شک راکد ماندن این معادن تضییع حق دولت و ملت است؛ اگر کسی معدنی را پیدا کرد، دولت موظف است بر اساس قوانین «حق الکشف» به او پرداخت کند اما باید دانست که مالک دائمی معادن با حکومت و دولت است.
وی با تأکید بر ضرورت فعال شدن معادن موجود ادامه داد: در استان اصفهان برخی از بهره‌برداران معادن، مجوز بهره‌برداری از تعداد زیادی از معادن را در اختیار دارند و با استفاده از خلأهای قانونی، این معادن را به مدت طولانی راکد گذاشته‌اند که این کار خیانت به کشور است.
آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: دستگاه‌های دولتی نباید جزیره‌ای عمل کنند و تنها به اینکه تعداد صدور مجوزهای مربوط به آن دستگاه افزایش داشته است، خوشحال باشند، بلکه لازم است هماهنگی‌های مختلفی از جمله امکان گازرسانی، آب‌رسانی، رعایت پدافند غیرعامل و غیره برای صدور مجوز راه‌اندازی یک واحد تولیدی انجام گیرد؛ مبادا مجوزی صادر شود و تولیدکننده با موانع مختلفی مواجه شود و همه تلاش‌های او بی‌نتیجه بماند.
وی گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند به خوبی خلأهای قانونی را شناسایی کرده و پیشنهاد‌هایی برای اصلاح قوانین ارائه دهند تا حمایت از تولید و جهش آن محقق شود و بهره‌برداران و تولیدکنندگان دغدغه کمتری داشته باشند.

معادن راکد در استان اصفهان فعال می‌‌شوند
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل اظهار داشت: استان اصفهان در سال گذشته از نظر صدور تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و صدور تعداد مجوزهای معافیت برای ورود ماشین آلات جدید و نوسازی صنایع رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
ایرج موفق با بیان اینکه در سال گذشته، 8 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: این میزان اشتغال در کارخانه‌های جدیدی است که در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، همچنین بیش از 41 هزار نفر اشتغال جدید در بخش صنعت، معدن، اصناف، صنایع دانش بنیان و فعال‌سازی واحدهای راکد در استان اصفهان ایجاد شده است.
وی گفت: استان اصفهان به واسطه عملکرد خود در بخش صدور تعداد مجوزهای بخش معدن، صدور 30 هزار و 800 مجوز صنفی جدید و نیز صدور کارت‌های بازرگانی رتبه دوم کشوری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌هایی که در بخش معدن انجام شده است، یادآور شد: ما به بهره‌بردارانی که معادن را تعطیل گذاشته‌اند یک مهلت 3 ماه و یک مهلت یک ماه داده‌ایم و در صورتی که هیچ اقدامی انجام ندهند سلب صلاحیت شده و معدن برای واگذاری جدید به مزایده گذاشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌بردارانی که معادنی خود را به بهانه‌های مختلف تعطیل کرده‌اند و با استفاده از خلأهای قانونی حقوق دولت و ملت را پایمال می‌کنند سلب امتیاز می‌شوند، ما امسال با فعال کردن بخش معدن در استان اصفهان 34 میلیارد تومان به خزانه واریز کرده‌ایم.

picture name
picture name