دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان

برای دریافت مالیات با مردم مدارا کنید

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: همان‌گونه که لازم است جلوی فرار مالیاتی را گرفت، نیاز است که پس از شناسایی بدهکاران مالیاتی، در دریافت بدهی‌ها، با آنان مدارا کرد که این رفتار، به نوعی تشویقی برای پرداخت مالیات به شمار می‌رود.

برای دریافت مالیات با مردم مدارا کنید

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل جدید امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در دریافت مالیات نباید ظلم و اجحافی در حق مردم صورت گیرد، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی باید به دستورات دینی توجه کند و مراقب باشد برای دریافت مالیات، به گونه‌ای عمل نکند که ظلم و اجحافی در حق مردم صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی افزود: همان‌گونه که لازم است جلوی فرار مالیاتی را گرفت نیاز است که پس از شناسایی بدهکاران مالیاتی، در دریافت بدهی‌ها، با آنان مدارا کرد که این رفتار، به نوعی تشویقی برای پرداخت مالیات به شمار می‌رود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اینکه شرکت‌هایی وجود دارند که مالیات بدهکار اند اما وجود خارجی ندارند و یا هویت نامعلومی دارند نشان از کم‌کاری برخی از دستگاه‌های مسئول دارد.
وی با بیان اینکه در مسائل مالی باید دقت کرد، چراکه محلی است که انسان دچار خطا می‌شود گفت: گلایه‌هایی از فعالان اقتصادی و مردم به دفتر اِئمه جمعه رسیده است که بدون سند و مدرک، اداره مالیات از آنان درخواست مالیات کرده است، بنابراین لازم است در دریافت مالیات دقت بیشتری شود و بر اساس سند و مدرک اقدام شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدام این اداره کل در سال جاری، اظهار داشت: سال گذشته سهم استان اصفهان از دریافت مالیات در سطح کشور، 12 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال جاری با رشد قابل‌توجهی همراه بوده و به میزان 20 هزار میلیارد تومان رسیده است، این عدد تا پایان اسفندماه وصول می‌شود.
عباس مزیکی افزود: بخشی از این دریافت مالیات، خوب است اما رضایت‌بخش نیست چراکه بخشی از رشد دریافت مالیات، به دلیل تورم است؛ هنگامی که به عنوان مثال ما 40 درصد تورم داریم؛ اگر 76 درصد رشد مالیاتی داشته باشیم، نشان می‌دهد که نظام مالیاتی موفق نیست.
وی گفت: اگر سازمان مالیاتی، جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و پایه جدید مالیاتی را وصول کند، شرایط اخذ مالیات بهتر می‌شود.

 

picture name
picture name