ديدار سرپرست اداره كل امور مجلس و استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور

گسترش فرهنگ مطالعه مفید موجب ارتقاء و رشد فرهنگ جامعه می شود

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان بر ضرورت تلاش بیشتر برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: بايد در راستاي تشويق و ترغيب مردم به سمت كتاب و كتابخواني فعالیت بیشتری كرد و جامعه را به سمت مطالعه سوق داد.

گسترش فرهنگ مطالعه مفید موجب ارتقاء و رشد فرهنگ جامعه می شود

آيت الله سید یوسف طباطبائي نژاد در دیدار سرپرست اداره كل امور مجلس و استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و سرپرست جديد اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان گفت: اميدواريم با انتخاب سرپرست جديد اداره كل كتابخانه هاي عمومي شاهد تحولي در امر كتاب و كتابخواني باشيم.
وي با تأکید بر مطالعه كتاب هاي شهيد مطهري و كتاب هايي مانند آن كه امام راحل (ره) نيز براي خواندن، سفارش فرمودند افزود: گسترش فرهنگ مطالعه كتاب مفيد موجب ارتقاء و رشد فرهنگ جامعه مي شود، بايستي كتاب هاي ارزشمند و مفيد در كتابخانه ها گردآوري و به مردم معرفي شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ارزش و اهميت كتاب و كتابخواني گفت: بايد در راستاي تشويق و ترغيب مردم به سمت كتاب و كتابخواني فعالیت بیشتری كرد و جامعه را به سمت مطالعه سوق داد.
آيت الله طباطبائي نژاد آشنايي مردم با مطالعه مفيد را ضروري دانست و گفت: عادت مردم به مطالعه كار آساني نيست اما با شروع كتاب خواندن و براي درك مفاهيم كتاب نياز به مطالعه بيشتر احساس مي شود. براي ماندگاري مطالب در ذهن لازم است چندين كتاب درباره آن مطلب خوانده شود.
وي بر ضرورت تلاش بیشتر برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و همچنين براي حجت الاسلام معتمدي، سرپرست جديد كتابخانه هاي عمومي استان آرزوي موفقيت و سربلندي كرد.
عباس نعمتي، سرپرست اداره كل امور مجلس و استان هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور نيز در اين ديدار گفت: جاي كتاب را هيچ چيز نمي گيرد و طبق تحقيقاتي كه در كشورهاي توسعه يافته درباره جايگزيني ديجيتال و فضاي مجازي شده است به اين نتيجه رسيده اند كشورهاي كه از نظر فناوري پيشرفته هستند سرانه مطالعه بالاتري دارند.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name