نشست صمیمی اساتید با مدیر حوزه علمیه اصفهان

پاسخ مدیر حوزه علمیه اصفهان به شبهات تأمین هزینه های ساخت مدارس

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: بدانید و آگاه باشید هیچ یک از ساختمان های حوزه ها و مدارس علمیه ای که تاکنون از سوی من و یا مرجع عالی قدر حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان ساخته شده است، از طریق وجوهات نیست.

پاسخ مدیر حوزه علمیه اصفهان به شبهات تأمین هزینه های ساخت مدارس

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در نشست صمیمی اساتید با مدیر حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدر بازار اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید اساتید به آن ملزم باشند این است که چنانچه سوال و شبهه ای پیرامون مدیریت حوزه دارند، از مسئولین بدون هراس بپرسند، همیشه درب منزل ما به روی شما باز است .
وی با بیان اینکه بدانید و آگاه باشید هیچ یک از ساختمان های حوزه ها و مدارس علمیه ای که تاکنون از سوی من و یا مرجع عالی قدر حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان ساخته شده است، از طریق وجوهات نیست، گفت: اغلب زمین هایی که مدارس علمیه خواهران و برادران و یا برای جامعه المصطفی ساخت و ساز شده است، هیچ مبلغی پرداخت نشده است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: هزینه های تعمیرات و مرمت مدارس علمیه استان عمدتاً با همت عده ای از خیرین تامین شده است و اگر هزینه ای هم شده است، براساس قوانین مجلس بوده و نمی توانستیم بدون اجازه بازرسین عمل کنیم.
وی با تاکید براینکه طلاب حوزه علمیه اصفهان باید بدانند که ما هیچ گاه هزینه ای نکرده ایم که امکان هزینه کرد آن برای طلاب وجود داشته ولی آن در جای دیگری هزینه شده است، عنوان کرد: در رابطه با مدرسه ای که در قم درحال ساخت داریم، قسم یاد می کنم که یک ریال از اعتبارات و بودجه اصفهان در آنجا هزینه نشده است و براساس همت خیرین درحال ساخت است.
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد: همه بودجه ها و اعتبارات حساب و کتاب دارد و هرگز آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران از بین نمی بریم.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر طلبه ای خوب درس بخواند راه برای پیشرفت دارد و در خیلی از عرصه ها از جمله استاد حوزه و دانشگاه، قضاوت، مبلغ، مشاور دینی و تربیتی، مؤلف و محقق و.. می تواند پیشرفت کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه آموزش و تربیت طلبه برعهده استاد است، البته ما هم به فکر بهبود وضعیت اقتصادی اساتید هستیم.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: کرسی های آزاداندیشی باید در سطح مدارس و با حضور اساتید و طلاب برگزار شود، یعنی طلبه بتواند آزادانه به هرکسی که می خواهد ایراد و اشکال بگیرد و اساتید صبورانه پاسخ دهند.
وی ابراز کرد: در زمینه آموزش هم باید متذکر شوم که تا در مقاطع سطح سختی نکشیم و بر ادبیات عرب تسلط پیدا نکنیم، نمی توانیم کتاب جواهر را به خوبی بخوانیم؛ تسلط همه طلاب بر روخوانی قرآن با لحن خوب عربی وظیفه آموزشی همه مدیران مدارس علمیه است.
امام جمعه اصفهان افزود: امروز حوزه علمیه نیازمند استاد دلسوز است؛ بدانید هیچ کاری در عالم بالاتر از کار تربیت و استادی نیست.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name