پیام گرامیداشت

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان مناسبت ميلاد حضرت فاطمه زهرا و روز زن

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با صدور پیامی، ميلاد منور حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) ، روز زن و مقام شامخ مادر و میلاد حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) را گرامیداشت.

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان مناسبت ميلاد حضرت فاطمه زهرا و روز زن

امام صادق (ع):
فَمَن عَرَفَ فاطمهَ حقَ مَعرفتِها فَقد اَدَرَك ليلهَ القَدر
هر كس فاطمه را بدرستي بشناسد هر آينه شب قدر را درك كرده است.
بيستم جمادي‌الثاني مصادف است با سالروز ولادت تجلي نور نبوي و گوهر درخشان امامت، بانوي با فضيلت دوعالم حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) كه به تبرك اين روز فرخنده، به نام روز زن و بزرگداشت مقام مادر نام‌گذاري شده است.
به راستی نامگذاری روز ولادت بانوی بی همتای عالم حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) به عنوان روز مادر و روز زن، تقارنی است شایسته و در عین حال تأمل برانگیز، تقارنی که از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان است و در یک نگاه نیز یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های اخلاقی و منش فردی، اجتماعی آن بانوی اخلاق و جایگاه رفیع، مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.
امروز در تیرگی دنیای مادی که معنویت گم شده بشر و راهیابی انسان به سر منزل مقصود امری بس دشوار شده، توجه به شعاع نورانی حق و حقیقت که در آینه وجود اهل بیت(علیه السلام) و در راس آنها وجود مقدس حضرت زهرا( سلام الله علیها) پرتو انداخته و به جامعه انسانی رسیده، راهی مطمعن برای نیل به رستگاری است.
عصمت، طهارت، تقوي و فضائل دخت نبي مكرم اسلام (صلوات الله علیه) همواره در طول تاريخ، سرمشق و الگويي بي‌نظير براي زنان مؤمن است و امروز آموزه‌هاي سرشار از پاكي و نجابت آن كوثر قرآن، معياري تمام‌عيار از مكارم اخلاق و آداب اسلامي براي رهروان آن صديقه كبري است.
بدون تردید نقش سازنده‌ زنان ایرانی در تمام عرصه‌های توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شایان تحسین است، از این رو باید کوشید تا با رفع موانع و کشف توانمندی‌های بانوان، نقش بی ‌بدیل آنان در عرصه های گوناگون اجتماعی و مدیریت کانون خانواده مورد توجه قرار گرفته و ارج نهاده شود.
اينجانب ضمن گراميداشت ميلاد منور حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) ، روز زن و مقام شامخ مادر و میلاد حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) اين روز فرخنده را به همه زنان و مادران معظم به ويژه همسران و مادران شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامي تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم.
از درگاه خداوند سبحان، سرافرازي و سلامتي مادران و زنان فداكار و با نجابت ايران اسلامي را مسألت مي‌نمايم.


سید یوسف طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان
و امام جمعه اصفهان

 

picture name
picture name