مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) روز دوم

درخشان ترین قطعه زندگی امام سجاد(ع)، جهاد تبیین با ابزار محبت است

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: حلم، بردباری و هدایت دیگران به وسیله محبت از درس های امام سجاد علیه السلام به شیعیان است، یک بعد جهاد تبیین این است که با محبت به افرادی که به سوی خلاف می روند قلب آنها را متوجه اسلام و مسلمین کنیم و درخشان ترین قطعه زندگی امام سجاد(ع)، جهاد تبیین است.

 

درخشان ترین قطعه زندگی امام سجاد(ع)، جهاد تبیین با ابزار محبت است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی میردامادی صبح امروز در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دفتر امام جمعه اصفهان با اشاره به مکتب درس آموزس امام زین العابدین(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) درس های گوناگونی به ما آموختند و یکی از این درس ها، درس توجه به خدا و دعا می باشد و القابی که به امام داده شده است به دلیل عنایت بسیار حضرت به عبادت، دعا و توجه به خدا بوده است.
این خطیب با بیان این که مخ عبادت، دعا و توجه به خداوند متعال است گفت: توجه به خدا است که می تواند همه مشکلات را حل نماید و در کنار جهاد و تلاش، انسان باید دعا را نیز قرار دهد.
 وی افزود: یکی از آثار گرانبهای امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه است که در میان آن همه معارف اسلامی گنجانده شده و در عصر اختناق و دیکتاتوری یزیدی امام سجاد(ع) با دعا پیام اسلام را به مردم رساندند.
وی درس دیگر امام سجاد(ع) را حلم، بردباری و هدایت دیگران به وسیله محبت عنوان کرد و ادامه داد: یک بعد جهاد تبیین این است که با محبت به افرادی که به سوی خلاف می روند قلب آنها را متوجه اسلام و مسلمین کنیم و درخشان ترین قطعه زندگی امام سجاد(ع)، جهاد تبیین است.
حجت الاسلام و المسلمین میردامادی با اشاره به ایستادگی سیدالشهدا(ع) و خاندان آن حضرت در برابر ظلم یزیدیان، مقاومت ملت ایران را به تأسی از آن حضرت دانست و گفت: اگر امام حسین(ع) برای احیاء و حفظ اسلام و مبارزه با ظلم قیام نمود ، امروز ملت ایران و انقلاب مردم ایران به دلیل آن که با قدرت در مقابل بدترین ظلم و کفر جهانی ایستاده اند الگوی دیگر ملت ها می باشد و الگوی ملت ایران امام حسین(ع) بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز فریاد هیهات مناالذله از لبنان، کویت، یمن، عراق افغاستان و تمام حق طلبان جهان به گوش می رسد و این درسی است که 1400 سال پیش حسین بن علی(ع) به ما آموخت و امام سجاد(ع) نیز قیام سیدالشهدا را تبیین کرد.
امام جمعه موقت اصفهان به مسئله عدم سازش با ظالم به عنوان یک اصل پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در مقابل ظلم ایستاد زیرا یزید بیعت می خواست، اما بحث این است که یزید می گوید امام باید با آن بیعت کند ، یعنی امام حکومت یزید را امضا نماید.
وی اضافه کرد: امروز نیز یزیدیان از ما امضا می خواهند مسئله این است که زمانی می خواهیم با دنیا رفاقت، معامله و رفت و آمد متقابل داشته باشیم و اسلام این امر را ممنوع نکرده است، اما روزی در ایران مستشاران آمریکایی همه اختیارات را در دست داشتند و حتی ارتش و نیروی انتظامی هیچ اختیاری از خود نداشت، اما امام (ره) در مقابل کفر و ظلم ایستاد و با صراحت فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: هر انقلابی علت محدثه و موجبه دارد و هم چنین دارای علت های مبقیه است، امام حسین (ع) در مقابل یزید ایستاد و می دانست که این شهادت، نابودی نیست، اما آن افرادی که انقلاب حسینی را به نتیجه رساندند حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) بودند و اگر 1400 سال است عاشورای حسین و مجالس عزای حسین (ع) ضامن حفظ و نگهبانی دین است از آن جهت است که سیدالشهدا (ع) به بشر خدمت کرد و از این رو است که رسول خدا(ص) فرمود: " حُسَینٌ مِنّی و اَنا مِن حسین".
وی علت مبقیه انقلاب اسلامی را رهبری حکیمانه و مجاهدانه رهبر انقلاب بیان کرد و گفت: علت ابقا و مبقیه انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب بوده است و امروز سایت ها، ماهواره ها، تلویزیون ها و رادیوهای خارجی برای این که این مسائل را تحریف کنند بسیج شده اند ، لذا بغض آنها تا آنجا است که حتی قرآن مجید را آتش می زنند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حرکت روشنگرانه و جهاد تبیین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه و در مجلس یزید گفت: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین حقایق را بیان کردند و امام حسین(ع) را معرفی نمودند به طوری که به دارالاماره خبر دادند حضرت زینب(س) دارد شهر را به هم می ریزد.
وی افزود: در شام نیز امام سجاد(ع) خطبه خواندند و خود را معرفی کردند و به معرفی علی بن ابیطالب (ع) می پردازند و 72 فضیلت از فضایل امیرمومنان(ع) را بیان می فرمایند و از مظلومیت سیدالشهدا می گویند و امام با جهاد تبیین، این گونه یزید دیکتاتور و مغرور را به خاک مذلت می کشند.

اخبار مرتبط

picture name
picture name