دیدار رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان

خبرنگاری از نظر دین اسلام اهمیت بسیاری دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شغل خبرنگاری از نظر دین اسلام اهمیت بسیاری دارد و در احادیث و روایت های زیادی بر این موضوع تاکید شده است.

 

خبرنگاری از نظر دین اسلام اهمیت بسیاری دارد

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان، افزود: یکی از پایه های مهم اجتهاد در فقه اسلامی نیز راوی شناسی است و آموزش هایی برای شناخت و تشخیص روایت و حدیث در آن ارائه می شود.
امام جمعه اصفهان با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران باید در کار خود همواره صداقت و درایت داشته باشند و به مطالبی بپردازند که درباره آن تحقیق شده باشد و برای جامعه مفید باشد.
وی اضافه کرد: ما بعنوان شیعیان باید همواره در گفتار و رفتار خود منش امام علی(ع) را مد نظر داشته باشیم و خبرنگاران نیز در کار خود باید به این نکته توجه کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه خبرنگاران دارای جایگاه عظیم و مهمی هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید بدانند جایگاه آنها کم نیست به همین دلیل نباید در حرفه خود، راه نادرست را به مردم نشان دهند.
وی با بیان اینکه در خبرنگاری باید حقیقت را بدون توجه به خط و خطوط نوشت، افزود: فرهنگ، فکر و مرام در این شغل بسیار مهم است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید عقلانیت را در نظر گرفته و مطالب را با درایت منتشر کنند، گفت: خبرنگاری شغل حساسی و این حرفه نیاز به آموزش دارد.
وی ادامه داد: خبرنگاران نباید مطالبی را بدون تحقیق بویژه در فضای مجازی منتشر کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین بر تبیین پیشرفت ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در این زمینه رسالت بزرگی به عهده دارند و باید کارهایی که انجام شده است را برای مردم بگویند زیرا دشمنان نمی خواهند که این مطالب برای مردم گفته شود.
وی به پیشرفت های کشورمان در چهار دهه اخیر در زمینه های مختلف مانند تولید انرژی  و برق، راه و شهرسازی و صنایع دفاعی اشاره و اضافه کرد: خبرنگاران، مقام بزرگی را به دست گرفته اند و باید در این زمینه مراقبت کنند زیرا یک حرف دروغ نیز تبعات زیادی بهمراه دارد و حتی می تواند افکار را تغییر دهد.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: لازم است خبرنگاران با شناخت دقیق و کامل از عمق انقلاب اسلامی، در انجام وظایف و رسالت خود نه به چپ توجه کنند و نه به راست.

picture name
picture name