خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 24 آذرماه 1402

برخورد دولت با فساد دست مریزاد دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به فساد اخیر مربوط به چای گفت: امروز باید به دولت دست مَریزاد گفت که با فاسدان، برخورد جدی می‌کند.

برخورد دولت با فساد دست مریزاد دارد

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مُصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: بر اساس روایات، طلبِ روزی حلال از بهترین عبادات است زیرا کسب و کار می‌تواند لقمه حلال یا حرام وارد زندگی انسان کند لذا در این راستا باید مراقب نوع کسب درآمد خود باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: محل درآمد مؤمنان تنها از راه‌های پاک است و در مسیر کسب روزی باید توجه داشته باشیم که برخی از راه‌های درآمد از جمله دُزدی، رباخواری و رشوه‌خواری، حرام است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: برخی از درآمدها مانند تجارت و کشاورزی حلال است بشرطی که در معاملات آنها مکر، گرانفروشی و کم‌فروشی نباشد.
ایشان با اشاره به فساد اخیر مربوط به چای دبش ادامه داد: امروز باید دست مریزاد گفت به دولت که با فاسدان برخورد جدی انجام می‌دهد، امیدواریم خداوند توفیق عنایت کند که حواسمان برای کسب روزی حلال جمع باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: امروز باید مردانه در مقابل رژیم صهیونیستی و ستمکاران عالم ایستاد و حکومت اسلامی را در سراسر جهان پیاده کرد.
وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند با قبول کدخدایی آمریکا، زندگی راحتی پیدا خواهند کرد ولی باید توجه داشته باشند که طبق قرآن و روایات، با پیروی از آمریکا، دیگر دینی برایشان باقی نخواهد ماند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن بارها هشدار داده است که نسبت به کافران هشیار باشیم، زیرا کافران از مشکلات مسلمانان خوشحال و از دستاوردهای آنها ناراحت می‌شوند، همانطوری که امروز شاهدیم جنایتکاران صهیونیستی از ظلم به مردم فلسطین خوشحال می‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین برخی امروز نگویند در صورت برقراری رابطه با آمریکا، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
خطیب جمعه اصفهان یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» و امروز شاهدیم که در صورتی که آمریکا از اسرائیل حمایت نکند، این رژیم جنایتکار در کمترین زمان نابود خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام، برخی نگران رابطه با آمریکا بودند و حتی استعفا دادند، اما امام فرمودند: «انقلاب اسلامی با این اقدام تکمیل شد» زیرا در صورت وجود سفارت این جنایتکاران در کشورمان، انقلاب اسلامی نمی‌توانست، این چنین تعالی پیدا کند.
خطیب نماز جمعه اصفهان همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید مفتح تصریح کرد: امروز شاهد ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و حوزه‌های علمیه هستیم که می‌تواند موجب رشد و بالندگی این ۲ نهاد شود.
 

picture name
picture name