خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 27 دی ماه 1398

انتقام سخت عزت را برای کشور به همراه آورد

امام جمعه اصفهان گفت: پس از هشتاد سال این اولین باری بود که به منافع آمریکا حمله شد، سپاه و ارتش پس از این سیلی برای کشور عزت را پدید آوردند و ما باید قدردان آنان باشیم.

 انتقام سخت عزت را برای کشور به همراه آورد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، شهدای سانحه هوایی و همچنین رحلت آیت الله محلاتی اظهار کرد: در طول دو هفته گذشته حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشتیم، در شرایطی که ملت ایران در غم سردار بزرگ آسمانی خود سردار سپهبد شهید سردار سلیمانی بودند اما شیرینی سیلی سخت تا حدودی مرهم بر دل‌های داغدار ما نهاده بودکه حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی بار غم دل ما را بیشتر کرد که امیدواریم خداوند روح این عزیزان را با شهدای عزیز و ائمه مشهور فرماید.
وی با بیان اینکه ملت ایران در هیچ شرایطی دست از انقلاب و نظام نمی‌کشند، تاکید کرد: پس از سقوط هواپیما همه ملت ایران سوگوار شدند اما در این میان برخی افراد پشت سر دشمن حرکت کردند و برای گرفتن ماهی از آب گل آلود خود را به نفهمی زده‌اند، افرادی که در کنار سفیر دشمنی قرار داشتند که به دنبال ایجاد فتنه بود.

مردم ما یک تار موی سردار سلامی و حاجی‌زاده را با آشوبگران خیابانی عوض نمی‌کنند

امام جمعه اصفهان با تقدیر از رشادت فرمانده سپاه در ارتباط با به گردن گرفتن خطای انسانی در این واقعه تاکید کرد: در هیچ جای جهان سابقه ندارد که یک فرمانده عالی نیروی نظامی همچون سردار سلامی با تواضع اشتباه را قبول کند و بگوید گردن ما از مو هم باریکتر است و در برابر قانون اینگونه با صداقت عمل کند و باید بگویم، یک موی امثال سردار حاجی زاده و سردار سلامی به تمام افرادی که در روزهای اخیر به دنبال اغتشاش در کشور بودند، می‌ارزد

وی تصریح کرد: خطای انسانی در همه حرفه‌ها و شغل‌ها وجود دارد و سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند که بیشتر به‌خاطر خطای انسانی است.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: همه نیروهای مسلح در آن شرایط بحرانی و جنگی، از خواب خود برای امنیت ما گذشتند، ولی یک اشتباه کوچک باعث شد که هواپیمای مسافربری، موشک کروز تشخیص داده شود و موشک به آن اصابت کند.
وی تصریح کرد:  البته همه از این مساله داغداریم ولی کسانی که گمان می‌کنند سپاه برای لاپوشانی، اطلاع‌رسانی در باره این حادثه را بعد از ۷۲ ساعت مطرح کرد، بدانند که اولاً بیان چنین خبری نیاز به تحلیل و بررسی نحوه بیان دارد، ثانیاً از همان ابتدا تحقیقات آغاز شده و هنوز هم به پایان نرسیده است و نتیجه نهایی در آینده مشخص خواهد شد.

اقدام سپاه در هدف قرار دادن عین الاسد موجب افتخار و عزت برای ایران اسلامی است

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا در حوادث اخیر سیلی سوم را از انقلاب و نظام اسلامی ما خورد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ما پیروز شد آمریکا نخستین سیلی را با خروج خود از منطقه و شکل‌گیری انقلاب احساس کرد، دومین سیلی گرفتن لانه جاسوسی آمریکا و سومین مورد نیز هدف قرار گرفتن مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه یعنی «عین الاسد» بود.
وی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته اصفهان تاکید کرد: ایشان روزی که عین الاسد هدف موشک‌های ایران قرار گرفت را به حق یوم الله نامیدند چراکه پس از هشتاد سال در تاریخ جهان نخستین باری بود که به منطقه نظامی آمریکا حمله شد و به منافع آنها در منطق آسیب وارد شد.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: ایام الله یعنی روزی که خدا به مردم کمک می‌کند و طبق گفته مقام معظم رهبری در خطبه‌‌های امروز نماز جمعه تهران، زدن چنین سیلی محکم به آمریکا نیز از ایام الله است و ما باید دست ارتش و سپاهمان را ببوسیم. این عزیزان برایمان عزت آوردند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه گفت: عدم واکنش آمریکا نسبت به حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به این دلیل است که مردمشان از آنها انتظار جواب پیدا می‌کنند و دولت آمریکا خوب می‌داند که جوابشان، جواب‌ها دارد.
وی اقدام سپاه در هدف قرار دادن عین الاسد را موجب افتخار و عزت برای ایران اسلامی توصیف کرد و با اشاره به ابراز قدردانی ملت ایران از این اقدام سپاه تاکید کرد: جالب اینجاست که دولت دروغگوی آمریکا همچون همیشه اعلام کرد که این حادثه هیچ کشته‌ای در بر نداشته است اما طولی نکشید که گزافه‌های آنها بر جهانیان مشخص شد.

حضور اصفهانی‌ها در صحنه‌های کمک‌رسانی جای تقدیر دارد

امام جمعه اصفهان با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اصفهان همیشه در یاری رساندن به مردم ایران در مواقع حادثه بی همتا بوده است، اصفهانی‌ها همیشه در صحنه حاضر بودند و اکنون نیز در صحنه هستند که جای تشکر دارد، این توفیقی و نعمتی است که پیش آمده و باید قدردان آن باشیم.

picture name
picture name