خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه 21 تیرماه 1398

برائت از مشرکین یک واجب الهی است

امام جمعه اصفهان گفت: آل سعود امسال اجازه برپایی دعای کمیل و آیین برائت از مشرکین را نداده است و این درحالی است که برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود.

برائت از مشرکین یک واجب الهی است

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه زبان انسان هم جزئی از اعمال او محسوب می شود، اظهار کرد: خداوند دو فرشته برای ضبط اعمال انسان ها مامور کرده است و این دو فرشته لحظه به لحه همه اعمال انسان را ثبت و ضبط می کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وضعیت انسان ها در روز قیامت، عنوان کرد: تمام انسان ها در روز قیامت دسته دسته و فوج فوج از خاک برمی خیزند تا به اعمال آن ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این روز زمین به اذن خداوند تمام اعمال انسان ها را بازگو می کند و تمام کسانی که بر روی زمینه در حوزه های مختلف توطئه چینی کرده اند معرفی می شوند.

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به سالروز قیام گوهرشاد و دستور پهلوی اول مبنی بر کشف حجاب سراسری، خاطرنشان کرد: مردم مشهد پس از دستور رضاخان مبی بر کشف حجاب تجمع اعتراضس بزرگی در مسجد گوهرشاد با حضور علما برپا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ماموران و مزدوران پهلوی اول تجمع مردم را به خاک و خون کشیدند و عده زیادی در این مسجد به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به دیگر جنایاتی که علیه مردم در این مسجد انجام شد و هتک حرمت حرم رضوی، عنوان کرد: افرادی که در آن روز برای حفظ یکی از واجبات الهی قیام کردند فداکاری را به اوج رساندند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امروز عده ای از عمد می خواهند در برابر هنجارشکنی ها بی تفاوت باشیم، گفت: بسیج ارتش بزرگی برای اسلام است که باید در مقابل این هنجارشکنی ها آموزش ببیند و با آن ها مقابله کند.

امام جمعه اصفهان در ادامه به تجمع بزرگ مردم اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ در حمایت در عفاف و حجاب قانونی، خاطرنشان کرد: اسامی کسانی که در رابطه با عفاف و حجاب پرده دری می کنند باید ثبت شود تا امکان نفوذ پیدا نکنند.

وی ادامه داد: این افراد هستند که اجازه به مسئولیت رسیدن افراد انقلابی و مومن را نمی دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد بالاترین عمل را برپایه حدیثی از امیرالمومنین(ع) حجاب معرفی کرد و گفت: پیامبر اسلام در این رابطه در حدیثی می‌فرماید «من از چند چیز بعد از خودم می‌ترسم، گمراه شدن بعد از هدایت، لغزش‌های در فتنه و شهوت شکم و دامن».

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت برخورد با کسانی که در خودروها کشف حجاب می کنند، تاکید کرد: نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه باید در این زمینه ورود کنند.

وی در ادامه خطبه ها به اعزام حجاج به سرزمین وحی اشاره کرد و خاطرنشان شد: سعودی ها تا آن جایی که می توانستند علیه حج کارشکنی کردند، نه هواپیما در اختیار حجاج قرار دادند و نه سوخت به هواپیماها می دهند.

طباطبایی نژاد افزود: آل سعود از طرفی امسال اجازه برپایی دعای کمیل و آیین برائت از مشرکین را نیز نداده است و این درحالی است که برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: عربستان اگرچه علیه حجاج کارشکنی می کند اما  به صورت مجانی به اسرائیل کمک می‌کنند که این اقدامات او از اسلام دور است.

وی در پایان به روز مالیات در کشور اشاره کرد و با انتقاد از برخی کم کاری ها در حوزه های مالیاتی گفت: برخی بدهکاران مالیاتی با تقلب شرکت‌های میلیاردی را با دو میلیون تومان به نام افراد بیچاره ثبت می‌کنند و فرار مالیاتی دارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کشورهای غربی فرهنگ خوبی در زمینه مالیاتی دارند و مردم این کشورها دغدغه پرداخت مالیات دارند که اگر ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید به سطح بالاتری از این فرهنگ برسیم.

picture name
picture name