خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه11 مرداد ماه 1398

حواسمان به اخبار دروغ برخی رسانه‌ها باشد

امام جمعه اصفهان گفت: باید حواسمان نسبت به شایعه‌ها و اخبار دروغ برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها باشد، باید آگاهی سیاسی و اجتماعی داشته باشیم؛ هنور هم افرادی می‌گویند اگر با آمریکا نسازیم، وضعمان خوب نمی‌شود.

حواسمان به اخبار دروغ برخی رسانه‌ها باشد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: افرادی که باتقوا هستند و برای رضای خداوند کار می‌کنند، مورد محبت انسان‌های خوب قرار می‌گیرند، اگر مردم به مقام معظم رهبری علاقه دارند به سبب تقوای ایشان است.
وی ادامه داد: اگر انسان مراقب هوای نفس و خودش نباشد، موعظه هیچ‌ کسی در وی اثر نمی‌کند، بعضی تأثیرات لحظه‌ای است و فایده‌ای ندارد؛ اگر انسان همیشه مراقب خودش باشد و بداند خداوند از رگ گردن به وی نزدیک‌تر است، می‌تواند به مراتب بالای انسانی برسد. همچنین اعضا و جوارح انسان مراقب انسان هستند که در روز قیامت نیز شهادت می‌دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در ازدواج باید مراقب همسری که انتخاب می‌کنیم، باشیم، همسر قرار است به عنوان رفیق همراه باشد و باید ویژگی‌هایی داشته باشد، نباید همسر مشرک انتخاب کرد حتی اگر وی نظر شما را جلب کند، مهم‌ترین همراه همسر است و باید؛ طلاق‌های زیادی پیش می‌آید زیرا در انتخاب همسر دقت نشده است، همین سبب می‌شود دختران و پسران مجرد بسیاری در جامعه وجود داشته باشند که زمینه فساد را ایجاد می‌کند.

ایشان با تسلیت شهادت امام جواد (ع) ابراز داشت: ایشان در سنین کودکی به مقام امامت و در سن ۲۵سالگی به شهادت رسیدند و در  طول عمر کوتاه خود مناظرات علمی با عالمان فرقه‌های اسلامی داشتند که در تاریخ شیعه بسیار ارزشمند و معروف است.

آیت الله طباطبائی نژاد همچنین به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل الله نوری اشاره  و اظهار کرد:  اگرچه مشروطیت مورد تایید همه علما بود و حتی خود آیت الله شیخ فضل الله نوری از رهبران این نهضت بود ولی معتقد بود این مشروطیت با دین و شرع باید هماهنگ باشد. کسانی که با اصل مشروطیت مخالف بودند با برچسب زدن ضدیت با مشروطه به آیت الله شیخ فضل الله نوری کاری کردند که این عالم بزرگ در ملا عام دار زده شد و مردم نیز به واسطه بی بصیرت در شهادت ایشان کف زدند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید بصیرت، آگاهی و دشمن شناسی داشته باشند، افزود: امروز هنوز برخی دم از مذاکره با آمریکا می زنند در حالی که دوستان آمریکا مانند ژاپن به ذلت کشیده شده اند.

وی با اشاره به کشتار مردم ژاپن در بمباران اتمی هیروشیما،  گفت: سردمداران آمریکا مصداق تعبیر قرآنی هستند که برخی از انسان ها را  از حیوان پست تر معرفی می کند.

 ایشان در ادامه افزود:کشور آمریکا در هر کجای جهان پا گذاشته یا نفوذ کرده است جز جنگ و کشتار بی امان ثمره ای نداشته است همان گونه که امروزه در جنگ یمن و کشته شدن مسلمانان این کشور و کودکان بیگناه جلوی چشم مدعیان حقوق بشر نقش دارد.

اخبار مرتبط

خطبه اول

خطبه دوم

picture name
picture name