خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 8 شهریور ماه 1398

برای مبارزه با فساد مردم هم باید کمک کنند

امام جمعه اصفهان اظهارداشت: اگر بخواهیم بسیاری از مشکلات از جمله فساد در تمام جنبه‌ها از بین برود، باید از کمکهای مردم استفاده کنیم و مردم باید هر خلافی که مشاهده کردند را به دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی کنند. 

برای مبارزه با فساد مردم هم باید کمک کنند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: از ابتدای انقلاب ترور، یکی از روش‌های بزدلانه منافقان دشمنان انقلاب و دین برای ضربه زدن به نظام  جمهوری اسلامی ایران بوده است به نوعی که در طول این سالها ۱۷ هزار نفر به دست منافقان ترور شده و به شهادت رسیدند اما دشمنان باید بدانند که این اقدامات ملت ایران را از ادامه حرکت در مسیر آرمانهای انقلابی باز نخواهد داشت.

وی با بیان شهید رجایی در مدت کوتاه ریاست جمهوری خود نمونه یک دولت موفق را به نمایش گذاشت، بیان داشت: دوره ریاست جمهوری شهید رجایی الگویی برای مسئولان کشور در راستای خدمت به مردم است به نوعی که با صدق دل و نه از روی تظاهر هم به برقراری اعمال دینی در ادارات بپردازند و هم به درستی و به واقع به مردم خدمت کنند.

ملت ایران با اتحاد و همدلی منافقان کور دل را از کشور بیرون کردند

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تشکیل گروهک های تروریستی به دست شیطان بزرگ و همراهانش، گفت: با اینکه منافقین از کشور رانده شده اند، اما شیطان بزرگ و همراهانش دست به ساخت گروهک‌های تروریستی زدند تا امنیت منطقه را به خطر بیاندازند.

وی در ارتباط با ایجاد بسیج در کشور عراق تاکید کرد: ایجاد بسیج در کشور عراق بسیار برای آمریکا و هم پیمانانش موجب ناراحتی است. آنها در پیام‌های متعدد نارضایتی خود را به رئیس جمهور عراق اعلام داشته اند و باید گفت از اتحاد مردم و به خصوص ملت‌های مسلمان در هراسند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد و همدلی منافقان کور دل را از کشور بیرون کردند، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور نیز مردم باید وارد صحنه شوند تا بتوانیم بر مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فائق آییم. همچنین اگر بخواهیم بسیاری از مشکلات از جمله فساد در تمام جنبه‌ها از بین برود، باید از کمکهای مردم استفاده کنیم و مردم باید هر خلافی که مشاهده کردند را به دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به ضروت برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: نباید اجازه دهیم دشمنان نظام با شایعه پراکنی و  القای شبهات جوانان ما را از دین و انقلاب دور کنند.

 با وجود همه تحریم ها ایران در تمام سطوح به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده است

طباطبایی نژاد با بیان اینکه از دوم شهریور تا هشتم شهریور ماه را هفته دولت نامگذاری کرد‌ه‌اند، اظهار کرد: تنها این ۷ روز متعلق به دولت نیست، بلکه در تمام ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران، دولت ها فعالیت های خود را به طور مستمر انجام داده‌اند و در طول این ۴۰ سال، کشور همواره متحمل تحریم ها بوده است.

وی افزود: با وجود همه تحریم ها ایران در تمام سطوح به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده است، برای مثال در دوره‌ای تولید ۱۶ هزار مگاوات برق از آرزوهای دولتمردان ایرانی بود، اما در حال حاضر ما به عدد ۸۵ هزار مگاوات دست پیدا کرده ایم و نباید پیشرفت های ایران را در طول این ۴۰ سال نادیده بگیریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عربستان و صهیونیست فرزندان آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: در مسائل نظامی به جایی رسیده‌ایم که دشمنان از ایران اسلامی هراس دارند و حتی در مسئله هدف قرار دادن پهپاد کشور آمریکا، عربستان و صهیونیست، جلوی حمله آمریکا را به دلیل ترس از نابودی کشورشان توسط ایران، گرفتند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه ملت ایران از تحریم‌ها هراسی به دل راه نخواهند داد، تصریح کرد: دشمنان این نظام ۴۰ سال است به شیوه‌های مختلف مردم را تحت فشار گذاشته‌اند که تحریم نیز یکی از روش‌های همیشگی آنها بوده است.

مسئولان باید با استفاده  از ظرفیت جوانان در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کشور ایران با وجود همه این سختی‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و نظامی و اجتماعی پیشرفت محسوسی داشته است، گفت: ثمرات این انقلاب باید برای مردم و به ویژه جوانان بازگو شود ضمن اینکه مسئولان باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده  از ظرفیت جوانان در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارند.

ملت ایران به واقع قدردان این انقلاب بوده‌اند

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم، اظهار داشت: دوست خوب، همسر همراه و فرزند صالح از مهم‌ترین نعمات الهی هستند که باید با برخورد و رفتار صحیح بتوانیم این نعمت‌هیا بی بدیل را حفظ کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نعمت‌ها گاهی بر اثر کارهای خیر به انسان می‌رسد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی برای کشور ما نعمتی الهی است که زمانی که مردم تصمیم جدی به تغییر وضعیت کشور و تشکیل یک حکومت اسلامی گرفتند خداوند به ما ارزانی داشت.

وی با بیان اینکه باید از این نعمت بزرگ به درستی مراقبت کنیم، تاکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مردم به واقع قدردان این انقلاب بوده‌اند و فرزندان این مرز و بوم جان خود را برای دفاع از دین و انقلاب فدا کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شکر نعمات فقط در قالب زبانی خلاصه نمی‌شود، بیان داشت: شکرگزاری نعمات خداوند از ته قلب بدین معناست که از نعمت در راه درست استفاده و برای حفظ آن تلاش کنیم.

اسلام حسینی در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ترویج شود

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه محرم و صفر ظرفیت خوبی برای تقویت ایمان در جامعه و به ویژه در میان قشر جوان است، تاکید کرد: لازم است از ظرفیت ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای ترویج اسلام حسینی در جامعه استفاده کنیم و برای استفاده از این شب‌ها و روزها در راستای هدایت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

استفاده از تعالیم دینی برای تربیت فرزندان در سنین مختلف

آیت‌الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به ضرورت تربیت صحیح فرزند اشاره کرد و بیان داشت: در دین ما روش صحیح برخورد با فرزندان در سنین مختلف بیان شده است، بر این اساس می توانیم پیش از فرزند دار شدن و در هر مرحله از تربیت فرزندان خود از این تعالیم به درستی بهره ببریم.
 

خطبه اول

خطبه دوم

picture name
picture name