خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 15 شهریور ماه 1398

زیر بار ظلم نرفتن از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشوراست

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه هر بخش از روز عاشورا الگویی برای حرکت ما در مسیر حق و انتخاب راه درست زندگی است، ابراز داشت:امر به معروف و نهی از منکر، زنده کردن ارزشهای اسلامی و آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشوراست.

زیر بار ظلم نرفتن از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشوراست

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان اظهار کرد: از جمله گناهانی که باعث انحراف انسان از مسیر حق می‌شود، خوردن مال حرام است، زمانی که امام حسین (ع) سخنرانی می‌کردند و لشکر دشمن هلهله می کرد ایشان تأکید کردند که شکم‌های شما از مال حرام پر شده است.

مراقبت از نعمت‌های خدا از نشانه های تقواست

امام جمعه اصفهان ادامه داد: پیامبر اسلام نیز عبادت در کنار خوردن مال حرام را به خانه ساختن بر شن و آب تشبیه کرده‌اند.
وی افزود: مراقبت از نعمت‌های خدا از نشانه های تقواست؛ نافرمانی خداوند نعمت را از انسان دور می‌کند، باید با اطاعت از خدا و شکر نعمات، تداوم آن‌ها را خواستار باشیم.
طباطبایی‌نژاد در تشریح فواید شکر خاطرنشان کرد: شکر نعمت‌های قبلی منجر به نعمتی جدید می‌شود و خداوند در قرآن اعلام کرده اگر شکر نعمت را به جا آوردید آن را برای شما زیاد می‌کنیم اما اگر از آن روی‌گردان شدید عذاب را به دنبال خواهد داشت.

شکر واقعی ایمان به خداوند است

امام جمعه اصفهان افزود: شکر واقعی ایمان به خداوند است، شاکر باید بداند که همه چیز متعلق به خداست، مشکل افرادی که شکرگزار نیستند این است که نعمت‌ها را نه از جانب خدا بلکه محصول تلاش خودشان می‌دانند.
وی عنوان کرد: عده‌ای از انسان‌ها زمانی که خودشان را غنی ببینند طغیان خواهند کرد، این در حالی است که انسان باید با ثروتی که به دست آورده، به مردم نیکی کند و آخرت خودش را فراموش نکند.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به داستان قارون بیان کرد: قارون ثروتی که داشت را محصول دانش خودش می‌دانست، اما خداوند او و دارایی‌اش را در زمین فرو برد، ثروت برای افرادی که نمی‌دانند ثروتشان را چگونه هزینه کنند به مثابه عذاب است.

سران عربستان سعودی با وجود ادعای مسلمانی در ماه حرام به جنگ می‌پردازند

امام جمعه اصفهان در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه در ماه‌های حرام مطابق دین اسلام جنگ حرام است، بیان داشت: سران عربستان سعودی چگونه ادعای مسلمانی دارند وقتی در این ماه‌ها به مردم یمن حمله ور شده و مردم بیگناه این کشورها را زیر آماج حملات خود قرار داده‌اند؟.
وی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: محرم و صفر به فرموده امام خمینی (ره) اسلام را زنده نگه داشته است و بر این اساس ما می‌توانیم از ظرفیت این ماه‌ها که دل‌های بندگان الهی بیشتر به سوی حق متمایل می‌شود برای تبیین مسائل دین اسلام و فلسفه قیام عاشورا استفاده کنیم.

هر بخش از روز عاشورا الگویی برای حرکت ما در مسیر حق و انتخاب راه درست زندگی است

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه هر بخش از روز عاشورا الگویی برای حرکت ما در مسیر حق و انتخاب راه درست زندگی است، ابراز داشت: در بخشی از این روز امام حسین (ع) سخنرانی کردند و لشکریان یزید را برای پیوستن به راه حق نصیحت کردند اما دشمنان در میانه سخنان ایشان هلهله راه انداختند تا به گوش کسی صدای سیدالشهدا نرسد.
وی بیان داشت: امام حسین (ع) در این هنگام خطاب به لشکر فرمودند «شما از سفارش من سرپیچی می‌کنید و کلام مرا گوش نمی‌دهید زیرا شکم‌های شما از مال حرام انباشته شده و قلب‌های شما مُهر خورده است»، این امر نشان می‌دهد خوردن مال حرام موجب انحراف از راه حقیقت شده و در عدم بصیرت انسان در مواقع حساس تأثیرگذار است.
امام جمعه اصفهان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر، زنده کردن ارزشهای اسلامی و آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشوراست.

اروپایی ها هیچ اراده‌ای از خود ندارند 

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: اوایل خروج آمریکا از برجام و وعده های مداوم اروپایی، مقام معظم رهبری فرمودند هرگز اروپایی ها معاملات با آمریکا را به معامله ناچیز با ایران ترجیح نمی دهند و اروپایی ها جرات ندارند زیر بار آمریکا نباشند. در حقیقت اروپایی ها جنازه هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند.
وی در ادامه اظهار داشت: سید حسن نصرالله در جواب پهپاد صهیونیست ها گفت که پاسخ شما را می دهیم و اسرائیل باید آماده دریافت پاسخ محکم و کوبنده حزب الله باشد. دنیای کفر و اعراب سعودی با صهیونیست همراه هستند و از خود اختیاری ندارند و نباید در هنگام جنگ با دشمن از سختی ها باکی داشته باشیم.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: جنگیدن بدون سختی ممکن نیست، کسانی که در راه خدا و پیامبر او هستند، در سختی‌ها کوچک‌ترین ضعفی از خودشان نشان نمی‌دهند و آمرزش گناهان، ثبات قدم و یاری در برابر کافران را از خدا طلب می‌کنند.

عقب نشینی در برابر دشمن جنایتکار ممنوع است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید با پیش آمدن کوچک ترین مشکلی به انقلاب اسلامی پشت کنیم خاطر نشان کرد: نباید در دنیای مقاومت امروز کوچک ترین عجزی در برابر دشمن از خود نشان دهیم و عقب نشینی در برابر دشمن جنایتکار ممنوع است. 
 

picture name
picture name