اولین روز مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام دردفتر امام جمعه اصفهان

معرفت افزایی و تسلیم فرمان ولی خدا بودن از وظایف شیعیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت دفاع از ولی خدا گفت: معرفت افزایی، تسلیم امر حجت خدا بودن و دفاع از ولی خدا از جمله وظیفه شیعیان نسبت به امام معصوم است. 

معرفت افزایی و تسلیم فرمان ولی خدا بودن از وظایف شیعیان است

حجت‌الاسلام سید باقر طباطبایی نژاد در نخستین روز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به وظایف شیعیان نسبت به ولی خدا اظهار داشت: معرفت افزایی و کسب معرفت نخستین وظیفه مهم شیعیان نسبت به حجت خدا است.
وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، حکمت، خیر کثیر است و افرادی که به آنان حکمت داده شده بر مردم حق دارند، از سوی دیگر هر کسی ارزش حکمت را نمی‌داند و افرادی که عمیق هستند و تو خالی نیستند، حکمت را درک می‌کنند و متوجه هستند که معرفت و شناخت امام در سیر تکاملی انسان چه نقش و ارزشی دارد. 
این سخنران مذهبی با اشاره به ماجرای دیدار بُریر عالم مسیحی با امام صادق(علیه‌السلام) عنوان کرد: بریر در این دیدار متحول می‌شود، او گفت 50 سال است که به دنبال فردی همچون امام صادق(علیه‌السلام) می‌گردد؛ بریر گوهرشناس بود و می‌دانست که شناخت امام(علیه‌السلام) چقدر ارزش دارد؛ بنابراین اگر فطرت انسان پاک باشد نیازی به معجزه برای پذیرش امام معصوم ندارد.
وی با بیان اینکه تسلیم امر حجت خدا بودن دومین وظیفه ما نسبت به امام معصوم است، گفت: از ابتدای اسلام تا کنون افرادی بودند که می‌گفتند ما ایمان داریم اما تسلیم امر پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) نبودند و به دستورات ایشان اعتراض می‌کردند؛ قرآن کریم در آیات مختلف نمونه‌هایی از این افراد منافق را معرفی می‌کند و می‌فرماید که این افراد در ظاهر مسلمان هستند اما ایمان واقعی ندارند. 
حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد دفاع از ولی خدا را سومین وظیفه ما نسبت به حجت خدا دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم هنگامی که جان، حیثیت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) در خطر است باید از او دفاع کرد. 
وی با تشریح نمونه‌های تاریخی دفاع از ولی خدا تصریح کرد: دفاع از ولی خدا 3 نوع است یکی دفاع با زبان ، دیگری دفاع با عمل و آخرین نمونه، دفاع با زبان و عمل است.
 

picture name
picture name