خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 22 شهریور ماه 1398

جبهه مقـاومت دنیا را از نام رژیــم کودکش اسرائیل پاک خواهد کرد

امام جمعه اصفهان ابراز داشت: به لطف خداوند از عمر رژیم غاصب چیزی باقی نمانده است و سرانجام جبهه مقاومت، دنیا را از نام و وجود فتنه انگیز این رژیم غاصب و کودک کش پاک خواهد کرد.

جبهه مقـاومت دنیا را از نام رژیــم کودکش اسرائیل پاک خواهد کرد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد: مهمترین درجه شکرگزاری شناخت منعم است، مثلاً اگر‌ بخواهیم شکر نعمت خداوند را به جای آوریم اول باید خداوند را بشناسیم، درجه دوم شکرگزاری به کار بردن نعمت‌ها در راهی‌ است که منعم دوست دارد و درجه سوم آن بیان بالاترین ذکر شکر، یعنی «الحمدالله»است.

شکر الهی عامل بقای نعمت است

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که شکر عامل بقای دین است،گفت: شکر الهی آنقدر اهمیت دارد که این واژه  در قرآن در اشکال مختلف حدود 75 مرتبه آورده شده است و خداوند بعضی از پیامبران خود را با این صفت تعریف کرده‌ است.
وی افزود: خداوند فرمود چون حضرت ابراهیم شکر نعمت‌های الهی را انجام می‌داد مورد هدایت قرار گرفت، جزو‌ پیامبران اولوالعزم شد و به مقاوم امامت رسید و در آخرت هم جزو صالحین خواهد بود.
آیت الله طباطبایی‌نژاد در خصوص اهمیت شکرگزاری بیان کرد: گاهی ما نمی‌دانیم چه نعمت‌هایی به ما عطا شده و به همین دلیل مهمترین کار شیطان غفلت انسان از شکرگزاری خداوند است، ما‌ حتی نمی‌دانیم هزاران نعمت مانند خوابیدن، حس بویایی و شنوایی، حس بینایی و... در وجود ما قرار دارد که نسبت به شکرگزاری آن‌ها به درگاه الهی غفلت می‌کنیم.
وی با اشاره به این‌که از همه نعمت‌ها بالاتر نعمت هدایت است، گفت: برخی می‌گویند چرا خداوند همه نعمت‌های وجودی مثل چشم و گوش و نعمت‌هایی مانند خانه، ماشین و ... را به کفار هم داده است؛ خداوند در این خصوص فرموده است که هرکس از ما دنیا را بخواهد و ما را نخواهد ما به او نتیجه اعمالش را خواهیم داد و‌ در دنیا برای او نقصی پیش نخواهد آمد، اما در روز قیامت چیزی به جز غضب الهی نخواهد داشت.
امام جمعه اصفهان گفت: در حدیثی از امام سجاد (ع) انسان مومن داری چند نشانه است که اولین نشانه او پرهیز از گناه و پیشه کردن تقوای الهی در خلوت است و نشانه دوم آن صدقه دادن او در نداری و نیازمندی است  یعنی زمانی که خود نیازمند است صدقه دهد و نشانه سوم فرد مومن صبر در پیشامد ها و مصیبت ها است و چهارمین  کنترل خشم خود است و مورد پنج آن راستگویی در خوف و ترس است ولی اگر این موارد در جامعه رعایت می‌شد دادگاه ها تعطیل می شد. تمامی دستگاه عریض طویل قضایی به خاطر دروغگویی انسان است.  حضرت علی می فرمایند زمانی که دو انسان به  دادگاه و پیش قاضی می روند مانند زمانی است که دو عالم پیش یک جاهل می روند زیرا خود افراد می دانند حق با کیست. همانطوری که پیامبراکرم می‌فرمایند مومن طعم ایمان را نمی چشد مگر به ترک دروغ. امید است خداوند به ما توفیق عطا کند که دستورات ائمه را بپذیرم و اجرا کنیم.

سید حسن نصر الله با صلابت خود لرزه بر دل سران رژیم اسرائیل افکنده است

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی جمعیتی مطیع ولی فقیه را در لبنان شکل داده است که مظهر اقتدار جبهه مقاومت در برابر دشمنان است و به انواع سلاح‌های پیشرفته نیز مجهز است، تاکید کرد: سید حسن نصر الله رهبر حزب الله با صلابت خود لرزه بر دل سران رژیم اسرائیل افکنده و با تهدیدهای خود ترس بی امان را در دل صهیونیست‌ها جاری کرده است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به قتل عام آوارگان فلسطینی در ۱۹۴۸ میلادی ابراز داشت: رژیم کودک کش و مظلوم کش اسرائیل در آن سال دو اردوگاه زنان و کودکان فلسطینی را بمباران کرد و لکه ننگین دیگری در تاریخ باقی گذاشت.

جبهه مقاومت دنیا را از نام رژیم کودکش اسرلئیل پاک خواهد کرد

وی با بیان اینکه  اسرائیل جنایتکار از این دست جنایت‌ها در دنیا کم نداشته است، ابراز داشت: به لطف خداوند از عمر این رژیم غاصب چیزی باقی نمانده است و سرانجام جبهه مقاومت، دنیا را از نام و وجود فتنه انگیز این رژیم غاصب و کودک کش پاک خواهد کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد:  امروز نیزآمریکا درصدداست تا هشت میلیون آواره فلسطینی در اردوگاه‌های اطراف فلسطین را متفرق کند تا از هراس این رژیم غاصب بکاهد اما به لطف خداوند و پایداری جبهه مقاومت پیروز نخواهد شد.

برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  سال به سال رونق بیشتری می گیرد

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز قدردانی از مردم شهید پرور اصفهان در ارتباط با برپایی مجالس پرشکوه عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: برخلاف خواسته دشمنان در طول تاریخ این عزاداری‌ها سال به سال رونق بیشتری می گیرد و مطابق فرمایش پیامبر اکرم (ص) شور و حرارتی که پس شهادت امام حسین (ع) در دل مومنان ایجاد شده است در طول تاریخ هرگز خاموش نخواهد شد.

عمل به فرامین الهی در راستای رسیدن به حکومت اسلامی ضروری است

وی با اشاره به مبانی بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه بر برپایی حکومت اسلامی تاکید کردند و چهار مرحله پیش از رسیدن به حکومت اسلامی در این بیانیه بیان شده است؛ برای رسیدن به این مرحله مردم و مسئولان باید پیاده سازی  و عمل به فرامین الهی را پیش روی فعالیت های خود قرار دهند.
 

picture name
picture name