دیدار جمعی از فرماندهان، معاونان نیروی انتظامی استان اصفهان

پلیس با قاچاق گسترده کالا مبارزه کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه تنها نیرویی که دائماً در حال جهاد است، نیروی انتظامی است گفت: پلیس باید با قاچاق گسترده کالا مبارزه کند نه اینکه با فردی که برای جهیزیه دخترش اجناسی را از یکی از شهرهای مرزی کشور تهیه کرده، به عنوان قاچاق کالا برخورد کند. 

پلیس با قاچاق گسترده کالا مبارزه کند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از فرماندهان، معاونان و مدیران نیروی انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس باید با قاچاق گسترده کالا و با ارقام میلیاردی مبارزه کند نه اینکه با فردی که برای جهیزیه دخترش اجناسی را از یکی از شهرهای مرزی کشور تهیه کرده، به عنوان قاچاق کالا برخورد کند.
وی افزود: متأسفانه در موضوع تسهیلات بانکی با فردی که تسهیلات بدون ضمانت کافی گرفته، برخورد می‌شود اما با کسی که این تسهیلات را بر خلاف قانون پرداخت کرده، برخورد نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای مبارزه و پیشگیری جرم‌های مختلف بیان کرد: نیروی انتظامی کارهای بزرگی انجام داده است اما آمار برخی تخلفات بسیار بالا و نگران‌کننده‌ای است. 
وی گفت: تنها نیرویی که دائماً در حال جهاد است، نیروی انتظامی است، کارکنان نیروی انتظامی برای حفظ امنیت کشور و برای سربلندی اسلام و شیعه در حال تلاش هستند و اگر این اقدامات با نیت الهی همراه باشد، همه سختی‌ها در این مسیر، شیرین می‌شود.  
فرمانده انتظامی استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: یکی از همکاران دلاور ما 7 مهرماه در مصاف با سارقین مسلح مجروح می‌شود و پس از چند روز به شهادت رسید، این تنها یکی از جان‌فشانی‌های پلیس است چراکه هفته‌ای نیست که پلیس در سراسر کشور مجروح یا شهید به نظام و کشور اسلامی ما ایران تقدیم نکند. 
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: شرایط اقتصادی و فرهنگی به‌گونه‌ای است که بستر برای افزایش جرم، فراهم و فضای مجازی تقریباً رها شده است.
وی گفت: دستگیری 62 باند سرقت در 6 ماهه اخیر، توقیف حدود 5 هزار خودرو به دلیل بدحجابی، سگ گردانی و لایی کشیدن در سطح شهر اصفهان، دستگیری 200 نفر از اراذل و اوباش قبل از تحرک میدانی از جمله اقدامات پلیس به شمار می‌رود. 
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف و کاهش سهم جان‌باختگان موتورسواران با ارائه آموزش به موتورسواران، کشف 23 تن مواد مخدر که یکی از بی‌سابقه‌ترین کشفیات پلیس به شمار می‌رود، اجرای طرح «با یادگاران» در قالب همراه پلیس با فرزندان شهدا و ایتام نیروی انتظامی در مقطع ابتدایی و بخشی از شهدای مدافع حرم و حفظ یک جز به بالا توسط حدود 5 هزار نفر از کارکنان و خانواده پلیس از دیگر اقدامات نیروی انتظامی محسوب می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: افزایش 148 درصدی جرم در فضای مجازی نشان از رها بودن این فضا دارد، البته بیشترین جرم در حوزه برداشت از حساب‌های مردم است که این موضوع به دلیل عملیاتی نشدن رمز دوم یک‌بارمصرف، آگاهی نداشتن مردم نسبت به فضای مجازی و سهل‌الوصول بودن خرید اینترنتی افزایش داشته است. 
 

picture name
picture name