دیدار مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان

آینده‌نگری درستی برای جانمایی کارخانه‌ها در اصفهان وجود نداشته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: وضعیت آلودگی هوا در اصفهان نشان می‌دهد در گذشته فکری برای جانمایی صحیح کارخانه‌ها در این شهر انجام نشده است و تجمع صنایع در یک منطقه، وضعیت را دشوار می‌کند. 

آینده‌نگری درستی برای جانمایی کارخانه‌ها در اصفهان وجود نداشته است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به مشکل آلودگی هوا اظهار داشت: تجمع صنایع در برخی مناطق سبب می‌شود که در شرایط وارونگی دما، آلودگی هوا باقی بماند و شرایط را دشوار کند این نشان می‌دهد که از گذشته فکری برای جانمایی صحیح کارخانه‌ها در استان اصفهان نشده است.
وی افزود: بدون شک دولت فعلی برای برطرف شدن معضلاتی این چنینی نمی‌تواند به سرعت مشکل را برطرف کند چراکه برطرف شدن برخی از مشکلات همچون بیکاری، آلودگی هوا و بحران آب نیازمند زمان است و باید با آینده‌نگری در مورد آن تصمیم گرفت و اقدامات اجرایی را پیش برد.  
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مدیریت در سطح استان‌ها، مشکلات عمده خود را باید پیش‌بینی کرده و از رخ دادن اتفاقات ناگوار پیش‌گیری کنند برای مثال استان‌هایی که می‌دانند اگر بارندگی انجام شود، فاضلاب شهری دچار مشکل می‌شود باید از قبل برنامه‌ریزی کرده و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند نه اینکه منتظر بمانند و با بارشی اندک، با بحران مواجه شوند.  
وی با انتقاد از عملکرد شورای اداری استان اصفهان تصریح کرد: اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا بنده و یا سایر مسئولان در این جلسه سخنرانی کنند، فایده‌ای ندارد، بلکه جای این سخنرانی‌ها جای دیگری است؛ جلسه شورای اداری باید جلسه‌ای برای هماهنگی دستگاه‌های مختلف و مطرح شدن مشکلات و بحران‌ها و تصمیم‌گیری برای برطرف شدن آن باشد.

 

picture name
picture name