دیدار مسئولان بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان

حرکت پرشتاب به سمت قله‌های دانش، استقلال علمی کشور را رقم می‌زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حرکت پرشتاب به سمت قله‌های دانش، استقلال علمی کشور را رقم می‌زند، گفت: باید به جایی برسیم که از نظر علمی بی‌نیاز باشیم و دنیا برای فراگیری علوم مختلف به ما نیازمند باشد.

 حرکت پرشتاب به سمت قله‌های دانش، استقلال علمی کشور را رقم می‌زند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مسئولان بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان با تبریک ایام‌الله مبارک فجر فعالیت‌های بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) را ارزشمند دانست و اظهار داشت: این بنیاد توانسته است با استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و باتجربه برای تربیت نسل جوان قدم بردارد.
وی با اشاره به کاهش بودجه آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر افزود: آموزش‌وپرورش توانایی خدمت‌رسانی به همه دانش آموزان را ندارد بنابراین مدارس غیرانتفاعی می‌توانند کمک خوبی برای این وزارتخانه باشند، همچنین معلمان و مدیران مدارس که تجربه لازم را دارند می‌توانند در بخش غیرانتفاعی حضور یابند و به دولت کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سفارش‌ها رهبر انقلاب مبنی بر رشد علم و پژوهش و معنویت و اخلاق و تقوا در کنار یکدیگر عنوان کرد: اگر بخواهیم در برابر همه مشکلات فائق بیاییم باید به جایی برسیم که از نظر علمی دنیا به ما نیاز داشته باشد و ما نیازی به علوم موجود نداشته باشیم؛ همانند صدر اسلام که دانشمندان غیرمسلمان به کشورهای اسلامی سفر می‌کردند تا علوم اسلامی را فراگیرند و مرجعیت علمی برای مسلمانان وجود داشت.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گام نخست انقلاب اسلامی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شد و پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف به ویژه نظامی، پزشکی، راه‌ها و غیره صورت پذیرفت و امروز باید نقاط قابل‌بهبود ما ارتقاء یابد و مشکلات برطرف شود؛ لازم است تا اقداماتمان از نظر معنویت و اخلاق تکمیل شود.  
آیت‌الله طباطبایی نژاد با مقایسه فضای تربیتی و پیشرفت جوانان قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی مختلفی در سالیان اخیر وجود داشته، امروز انسان‌های بسیار ارزشمندی همچون شهید حججی و شهید سپهبد سلیمانی تربیت شدند اما لازم است تا جوانان ما قله‌های مختلف علمی و فناوری را با شتاب زیاد درنوردند.
وی با بیان اینکه امروز دیگر فرصتی برای وجود مسئولان خیانت‌کار نیست و خدمت همه مسئولان باید صادقانه باشد، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید همه بخش‌های حکومت اسلامی باید به صورت کامل اسلامی شود.
 امام جمعه اصفهان یادآور شد: انقلاب اسلامی کارهایی را انجام داده است که پیامبران الهی نتوانستند انجام دهند نه اینکه نخواستند انجام بدهند، بلکه به‌واسطه فهم کم مردم آن زمان، امکان دست‌یابی به موفقیت‌های این‌چنینی نبوده است و بشر هر چه زمان می‌گذرد، از نظر فهم رشد می‌کند.  
وی بیان کرد: باید نوجوانان و جوانانی تربیت شوند تا بتوانند در گام‌های بعدی انقلاب اسلامی و برای سربلندی ایران اسلامی نقش‌آفرین باشند؛ مملکت نباید دست افرادی بیفتد که تربیت اسلامی ندارند و نمی‌توانند کشور را به خوبی اداره کنند.
مسئولان بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان به خود پرداختند.
منوچهر براتي مدير عامل بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانسته است در تربیت فرزندان خود و در مقایسه با خطرات و هجمه گسترده دشمن عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد و جوانان انقلابی خوبی را تقدیم نظام اسلامی کند .
وی گفت: یکی از کارکردهای تفکر امام راحل تشکیل بنیادهایی همچون بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(علیه‌السلام) اصفهان است که امروز حدود 4 هزار دانش‌آموز در مدارس این بنیاد مشغول تحصیل هستند؛ در این مدارس علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان، والدین و معلمان نیز از برنامه‌های فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده می‌کنند.

 

picture name
picture name