دیدار اعضای شورای سیاست گذاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان

تأکید بر بهره بردن بیشتر از قرآن کریم

اعضای شورای سیاست گذاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

تأکید بر بهره بردن بیشتر از قرآن کریم

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهادت شهدای مقاومت و درگذشتگان سقوط هواپیمای مسافربری گفت: از تمام کسانی که در زمینه گسترش فرهنگ قرآن فعالیت دارند تشکر می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قرائت قرآن واجب نبوده اما از مستحب بالاتر است و در عین حال عمل به قرآن واجب است، خاطرنشان کرد: خواندن قرآن برای همه موثر است و حتی خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده و رتل القرآن ترتیلا با اینکه وجود پیامبر صلی الله علیه و آله قرآن ناطق است و ایشان بهترین مفسر قرآن هستند اما اینکه دستور رسیده که ایشان قرآن بخوانند برای این است که خواندن قرآن پیامبر صلی الله علیه و آله را رشد می‌دهد.
وی با بیان اینکه با توجه به آیه فاقروا ما تیسر من القرآن لازم است هرچه می‌توانیم قرآن بخوانیم، تصریح کرد: بنا به روایات نگاه به مصحف شریف عبادت است؛ این کتاب مقدس معجزه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای امت است و طبق فرموده قرآن کریم کسی نمی‌تواند حتی یک آیه نظیر آیات کلام الله مجید بیاورد.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه قرآن به منزله دارو و عترت به منزله طبیب است، اظهار کرد: نعمت بزرگ شیعه این است که از وجود مقدس ائمه اطهار علیهم السلام بهره می‌برد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نیز در این جلسه با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت شهدای مقاومت که پرورش یافته مکتب قرآن و عترت بودند، اظهار کرد: یکی از توفیقات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در زمینه قرآن و عترت فعالیت داشته و ما خود را خادم قرآن می‌دانیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های اداره کل در حوزه قرآن و عترت افزود: برگزاری کارگاه توانمندسازی برای مدیران موسسات قرآن و عترت، هجدهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تا پایان سال ۹۸ در حوزه قرآن است.
وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۱ نفر از اصفهان در آزمون ثبت نام کردند که در این زمینه بیشترین تعداد ثبت نامی در کشور مربوط به این استان بوده، خاطرنشان کرد: آزمون قرآن و عترت در ۱۶ رشته برگزار می‌شود و شهر اصفهان بیشترین تعداد ثبت نامی را در کل استان دارد و آران و بیدگل و نجف آباد در رتبه‌های بعدی از این حیث قرار دارند.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به برگزاری آزمون قرآن و عترت در دانشگاه أزاد اسلامی خوراسگان تصریح کرد: امسال هفته قرآن و عترت اصفهان از ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه در سطح استان برگزار می‌شود و ۲۹ دستگاه و نهاد اجرایی به همراه موسسات و بخش‌های غیر دولتی در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.
در این دیدار همچنین احکام اعضای شورای سیاست گذاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت استان اصفهان به آنها اعطا شد.
 

اخبار مرتبط

picture name
picture name