دومین روز مراسم عزاداری حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)

ریشه اختلافات در جامعه، فاصله گرفتن مردم از امام و ولایت است

حجت‌الاسلام ابطحی با بیان اینکه ریشه اختلافات در جامعه، فاصله گرفتن مردم از امام و ولایت است، گفت: این اختلافات پس از کنار گذاشتن امام علی(علیه‌السلام) از رهبری جامعه اسلامی شکل گرفت و امروز شاهد رواج فساد در جامعه، کشتار و خونریزی، تسلط مستبدان بر مردم هستیم.

ریشه اختلافات در جامعه، فاصله گرفتن مردم از امام و ولایت است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید صادق ابطحی در دومین روز مراسم عزاداری حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) بر مسئله امامت و رهبری جامعه پس از رحلتشان تأکید داشتند، اظهار داشت: امام به عنوان ادامه دهنده راه پیامبر خدا و تبیین کننده احکام قرآن در جامعه دارای بالاترین جایگاه است.
وی با اشاره به شرایط مدینه پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) افزود: مردم از امام جامعه فاصله گرفتند و شرایط به گونه ای شد که فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) با تمام وجود از مقام امامت دفاع کند؛ خطبه‌ها و سخنان ایشان حول محور دفاع از ولایت و رهبری جامعه اسلامی است.
این کارشناس دینی ادامه داد: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در خطبه فدکیه می‌فرمایند که خدای متعال اطاعت ما را بر مردم واجب کرده است و وضع امامت، کار خدا است نه پیامبر بلکه رسول خدا فقط مأمور به ابلاغ امامت هستند.
وی گفت: اگر وظیفه امام جامعه فقط بیان احکام بود، دستگاه خلافت با ائمه(علیهم‌السلام) مشکلی نداشت؛ امام به عنوان مسئله‌گو و رهبری معنوی جامعه نیست بلکه رهبری کل جامعه را بر عهده دارد و امور الهی، حکومت‌داری، بیان مسائل و احکام و غیره را عهده دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی عنوان کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) می‌فرماید امامت را خدا قرار داد تا مردم متفرق نشوند و حول یک محور حرکت کنند؛  مرحوم مجلسی نقل می‌کند که حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) فرمودند مَثَل امام مَثل کعبه است، مردم به سراغ کعبه می‌روند، بنابراین مردم به سراغ امام باید بروند، از ولایت دفاع کنند، پیرامون او حرکت کنند و از او فاصله نگیرند.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) می‌فرماید اگر مردم حق را به دست اهل آن می‌دادند و از عترت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) تبعیت و پیروی می‌کردند، هیچ‌کس در مورد خدا دچار اختلاف نمی‌شد و نبود اختلاف میان مسلمانان تا زمان ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه) تداوم داشت.
این مبلغ دینی، ره آورد فاصله گیری از امام را بر اساس کلام حضرت فاطمه(س) دچار شدن جامعه به مصائب، رواج فساد، کشتار و خونریزی و هرج و مرج دانست و ادامه داد: آنچه که جامعه را حفظ می کند رهبری جامعه است، هم چنان که به تعبیر امام صادق(ع) " جامعه بدون رهبر مانند گله بدون چوپان است که طعمه گرگ ها می شود".
حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی بر مبنای فرمایشات حضرت زهرا(س) دیکتاتوری و استبداد ظالمین را از دیگر عواقب فاصله گیری از رهبری جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: اگر از رهبری جامعه اسلامی فاصله گرفتید، دیکتاتوری و استبداد ظالمین اتفاق می افتد، هم چنان که تاریخ نشان می دهد حجاج بن یوسف ها بر مردم مسلط شدند.
وی یادآور شد: مشکلات امروز ما مربوط به انتخاب‌های بد ما است؛ ما از تدابیر رهبری انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم؛ ما در مباحث نظامی بر اساس نظرات رهبر جامعه حرکت کردیم و امروز با قدرت می‌توانیم با موشک نقطه زن آمریکا را تحقیر کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته فرمودند با دنیا مذاکره می‌کنیم به جز آمریکا اما متأسفانه پس از مدتی خبرنگار آلمانی از وزیر خارجه ایران سئوال می‌کند که پس از ترور حاج قاسم با آمریکا مذاکره می‌کنید؟ و وی سخنانی را می‌گوید که نشان از آمادگی ایران برای مذاکره دارد و افتضاح بزرگی را به وجود آورد و ترامپ در پاسخ می‌گوید نه مرسی!
وی با اشاره به اتفاقات آبان ماه، سخنان رهبر انقلاب را عامل اصلی مهار فتنه بیان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب خود را برای این موضوع فدا کرد، چرا که هر گاه جامعه دارد دچار فتنه می شود رهبری جامعه با همه وجود به میدان می آید و خود را سپر همه مسائل و همه حرف ها می کند و بی جهت نیست که امروز لبه تیز تمام سخنان دشمنان علیه این جایگاه است.
این کارشناس دینی افزود: سخن، روش و کار حضرت فاطمه(س) در این مدت بعد از پیامبر، دفاع از جایگاه رهبری و جامعه اسلامی بود و امروز دشمن متوجه این جایگاه شده و با همه وجود لبه تیز حملات خود را به سمت این مرکز گذاشته و قصد دارد عمود این خیمه را بزند.
وی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اکراینی گفت: سپاه اعلام کرد که خطای انسانی رخ داده است و در ادامه عده‌ای تازه یادشان آمد که باید عزادار شوند و به خیابان آمدند و شعارهای ساختارشکنانه سر دادند، حتی برخی از دولتمردان گفتند که فقط اپراتور اشتباه نکرده است! و برخی باید محاکمه شوند درحالی‌که دولت  با وجود اشتباهات بسیار هیچ‌گاه از مردم عذرخواهی نکرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی حضور حداکثری را از ما می‌خواهند و این حضور، تکلیف است چراکه دشمن می‌خواهد که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد و نظام اسلامی را تحت‌فشار قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در پیامی که به دانشجویان خارج از کشور دادند، فرمودند این حضور مردم، آن شهادت، آن زدن پایگاه دشمن، همه حکایت از یک پدیده بی نظیر دارد و همه از برآوردن یک پدیده یکتا در جهان خبر می دهد که در آینده تاریخ تاثیرات عمیق و تعیین کننده دارد.

 

picture name
picture name