هیئت‌مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اصفهان

خیران به تقویت اقتصاد مناطق محروم و روستایی توجه کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خیران اصفهانی باید به تقویت اقتصاد، میزان درآمدزایی و قدرت مالی ساکنان مناطق محروم و روستایی توجه کنند،  گفت: لازم است قبل از هرگونه کمک مستقیم به افراد نیازمند، آنان را از نظر اقتصادی توانمند کرد تا آنان بتوانند استقلال مالی داشته باشند. 

خیران به تقویت اقتصاد مناطق محروم و روستایی توجه کنند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار هیئت‌مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اصفهان با تأکید بر ضرورت حضور خیران در بخش‌های مختلف اظهار داشت: لازم است قبل از هرگونه کمک مستقیم به افراد نیازمند، آنان را از نظر اقتصادی توانمند کرد تا بتوانند استقلال مالی داشته باشند، در بهبود شرایط زندگی خود مشارکت داشته باشند و کمک خیران به استقلال و خودکفایی آنان منجر شود.  
وی با بیان اینکه خیران اصفهانی باید به تقویت اقتصاد، میزان درآمدزایی و قدرت مالی ساکنان مناطق محروم و روستایی توجه کنند، افزود: در گذشته امکانات مختلفی همچون تلفن، گاز، جاده و غیره برای روستاها در نظر گرفته شد اما کسی به فکر ایجاد اشتغال در روستاها نبود و مردم روستا به دلیل نداشتن درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به وضعیت بد برخی از معلولان تصریح کرد: نیاز است تا کارخانه یا مراکز تولیدی مخصوص معلولان راه‌اندازی شود چراکه معلولان توانایی مختلفی دارند و می‌توانند با حضور در چنین مراکزی، توانایی خود را به کار گیرند و در حوزه تولید نقش داشته باشند و به نوعی برای مخارج روزانه خود نیازمند کسی نباشند.
وی بیان کرد: لازم است تا مسکن‌ با متراژ مناسب و با کیفیت خوب در اختیار نیازمندان قرار بگیرد نه اینکه مثلاً خانه‌ای 70 متری به خانواده‌ای که چند فرزند دارد اهدا شود، این خانه جوابگوی نیاز آنان نیست.
آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: اصناف مختلف می‌توانند یک روز در هفته یا ماه را برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند و اعضاء صنوف مختلف شاید نیاز باشد برای حضور در این کار خیر و ارزشمند، ماهانه 2 یا 3 مرتبه به صورت رایگان به مردم محروم خدمت‌رسانی کنند، بدون شک اگر این کار رونق بگیرد می‌تواند به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود.
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم شورای سیاست‌گذاری برای خیران استان اصفهان تشکیل شود تا خیران را به قسمت‌های مختلف که مورد نیاز مردم است، هدایت کند و کارها تقسیم‌بندی شود.  
مهندس سيد اصغر مستولي زاده در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اصفهان گفت: این انجمن در 12 شهرستان استان اصفهان به صورت مستقل در حال فعالیت است.
وی افزود: تأمین مسکن برای نیازمندان، خانه‌سازی برای افراد دارای دو معلول و پشتیبانی از حوادث طبیعی در استان‌های مختلف سه محور فعالیت این انجمن است، خوشبختانه این بنیاد با ارتباط با بهزیستی توانسته است ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول را آغاز کند، این اقدام با همکاری حساب 100 امام راحل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.
مديرعامل انجمن خيرين مسكن ساز استان اصفهان با بیان اینکه هیچ پولی بابت زمین از مردم گرفته نمی‌شود تصریح کرد: احداث 4 هزار واحد در استان اصفهان کلید خورده که یک هزار و 425 واحد به مردم نیازمند تحویل داده شده است.

 

picture name
picture name