کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری

درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به سلامت جامعه و اقتصاد کمک می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: درختکاری، کشت و کار و حفاظت از منابع طبیعی از اصلی ترین مباحث برای ارتقای سلامت جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی است.

درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به سلامت جامعه و اقتصاد کمک می‌کند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی ائمه جمعه و حافظان انفال استان اصفهان در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: ائمه جمعه و جماعات باید این موضوعات را به خوبی برای مردم تبیین کنند.
وی ادامه داد: اگر ۸۵ میلیون ایرانی خود را به غرس نهال ملزم و خود را موظف به حفاظت از منابع طبیعی بداند ثمره و نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای زیادی در عرصه های گوناگون بودیم که یکی از آنها منابع طبیعی است که قدم های خوبی برداشته شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: هر کجا که با مشکل مواجه شدیم دلیلش دشمن بوده و با این وجود فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به کارهای معجزه آسا در زمینه های مختلف مانند آب، برق، جاده سازی و منابع طبیعی پس از انقلاب اسلامی گفت: در طول تاریخ هیچگاه اهداف انبیا بطور کامل پیاده نشد اما در جمهوری اسلامی با توجه به فهم بالای مردم شاهد رشد همه جانبه بودیم.
همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان در این جلسه تصریح کرد: در سال جاری ممیزی همه اراضی ملی در استان تعیین تکلیف و تکمیل شد و سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و منابع طبیعی استان اصفهان صادر شد.
محمدعلی کاظمی ادامه داد:  بر همین اساس اراضی ملی و دولتی استان در سطح ۹.۵ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شد.
وی افزود: استان اصفهان ۶.۵ میلیون هکتار رویشگاه مرتعی دارد که در بیش از یک میلیون هکتار آن محصولات فرعی کشت می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار نفر در این بخش فعالیت می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: درآمد استان از محل تولید محصولات فرعی صادراتی مانند کتیرا، کرفس کوهی، آنغوزه، فلفل بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان است.
کاظمی گفت: در سال جاری ۱۱۷ هکتار اراضی بیابانی استان نهال کاری شد و به این ترتیب از سال ۱۳۴۵ تاکنون جمع نهالکاری در استان را به ۳۱۰ هزار هکتار رساند.
در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نهال غرس کردند.

 

picture name
picture name