دیدارمدیران شرکت سیمان اصفهان

تعیین نکردن قیمت اجناس از سوی دولت، به گرانی‌ها دامن می‌زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به مدیریت نادرست دولت در کنترل قیمت‌ها گفت: دولت نرخ‌گذاری مناسبی روی اجناس ندارد و در شرایطی که وضعیت اقتصاد خوب نیست شاهد چندین برابر شدن قیمت برخی از اجناس هستیم بدون شک تعیین نکردن قیمت‌ها از سوی دولت به گرانی‌ها و وضعیت آشفته بازار دامن می‌زند.

تعیین نکردن قیمت اجناس از سوی دولت، به گرانی‌ها دامن می‌زند


آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل و مدیران شرکت سیمان اصفهان با اشاره به اهمیت کار و تولید و نام گذاری امسال با شعار جهش تولید اظهار داشت: همه کسانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند باید در حوزه تولید نقش داشته باشند، کوچک و بزرگ، همه و همه می‌توانند در این مسیر گام بردارند.
وی افزود: تولیدکنندگان باید تلاش کنند تولیدات خود را با کیفیت خوب و با قیمت مناسب ارائه دهند تا چرخه تولید در شرایط سخت اقتصادی تداوم یابد؛ رهبر انقلاب فرمودند ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و به حول و قوه الهی همچون گذشته پیروز ‌می‌شویم، استکبار جهانی تلاش‌های متعددی برای فشار بر ملت ایران انجام داده، اما ما به رسم مقاومت و به لطف پروردگار، پیروز میدان خواهیم بود.  
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال و لزوم همکاری آحاد جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر کس، هر کاری تولیدی می‌داند و می‌تواند را انجام دهد، دولت زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید را ایجاد و مردم را برای حضور در بخش تولید تشویق کند.  
وی گفت: هر چند دولت در شرایط سختی قرار دارد اما متأسفانه هر روز اجناس، گران می‌شود و شرایط بی سابقه‌ای به وجود آمده است، یکی از دلایل شرایط موجود، فشارهای خارجی است و دیگری نبود زیرساخت‌های مناسب در اقتصاد است برای مثال بانک‌های خصوصی مانعی بزرگ بر سر راه تولید و رونق آن هستند چراکه اگر فردی در بانک سرمایه گذاری کند بدون پرداخت مالیات و هیچگونه ریسکی، سود بیشتری دریافت می‌کند تا اینکه بخواهد کار تولیدی انجام دهد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها به واسطه مدیریت نادرست اتفاق افتاده است، گفت: دولت نرخ‌گذاری مناسبی روی اجناس ندارد و در شرایطی که وضعیت اقتصاد خوب نیست، برخی از اجناس چندین برابر می‌شود در حالیکه هیچگونه ارتباطی با دلار ندارد، در حقیقت تعیین نکردن قیمت‌ها از سوی دولت به گرانی‌ها و وضعیت آشفته بازار دامن می‌زند.
مدیرکارخانه سیمان سپاهان در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت: امسال حدود 37 درصد رشد تولید سیمان و 3.3 میلیون دلار ارز آوری داشتیم، ما تلاش کرده‌ایم که منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیاده کنیم و شعار سال را در مجموعه خود تحقق بخشیم.
مهندس بهرامی گفت: حمایت از کارگران، اعطا وام و واریز به موقع حقوق‌ها، توسعه فضای سبز و راه اندازی پروژه بگ هاوس با هزینه 3 و نیم میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که در شرکت سیمان اصفهان انجام شده است.
وی عنوان کرد: سنگ آهن یک محصول خام و بکر است و لازم نیست در سیمان استفاده شود، ما سنگ آهن را از چرخه تولید حذف کردیم و به جای آن از ضایعات فولاد استفاده می‌کنیم که برای بهبود شرایط محیط زیست بهتر است.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name