جلسه تکریم و معارفه مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان

امام جماعت مسجد از اخلاق تربیت و حتی اقتصاد و معیشت همسایه های مسجد نباید غافل شود

وی خاطرنشان کرد: امام جماعت مسجد باید محور وحدت در مسجد باشد و با پایگاه بسیج، ستاد امر به معروف و کانون های فرهنگی هنری مسجد رابطه عمیق داشته باشد و از اخلاق، دین، تربیت و حتی اقتصاد ومعیشت همسایه های مسجد نباید غافل شود.

امام جماعت مسجد از اخلاق تربیت و حتی اقتصاد و معیشت همسایه های مسجد نباید غافل شود

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه تکریم و معارفه مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اظهار کرد: براین عقیده هستم که نماز جماعت واحیای مساجد خیلی بالاتر از اقامه نماز جمعه هست بنابراین مدیریت این مرکز امور مساجد وظایف بسیار بالاتری از رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دارد.
وی توضیح داد: چرا که نماز جماعت در سه وعده و به صورت روزانه و در هزارها مسجد در سطح کشور برگزار می شود ولی نماز جمعه هفته ای یکبار و با افراد محدود برپا می شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: به واقع مساجد سنگری برای اسلام است و محراب به عنوان محل حرب و جنگ با شیاطین جن و انس است،یک امام جماعت و یک روحانی مختص به یک مسجد، چنانچه بخواهد فعالیت کند، می تواند کارهای فاخری انجام دهد .
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: باید بابت نعمتهایی که خداوند به ما داده هر لحظه شکرگذاری فراوان کرد، همین که خداوند محبت و لطف کرده و الفبای دین را می دانیم، خود نعمت والایی است.
وی افزود: در راس نعمت های اعطایی،  توفیق پوشیدن لباس دین وسربازی امام زمان(عج) است که از هر امری بالاتر بوده و باید با هدایت کردن آحاد مردم، شکر گذار آن باشیم.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جماعت ها به امر هدایت مردم حساس باشند و بدانند که کار بسیار مهمی است، عنوان کرد: براساس سوره توبه آیه 18 تعمیر مسجد که در آیات قرآن آمده است به معنی کارعمرانی مسجد نیست، بلکه به معنی آبادانی و رونق مسجد با جذب افراد است که جز از یک امام جماعت این مسولیت سنگین برنمی آید.
وی ابراز کرد: یک امام جماعت مسجد، نسبت به رونق و جذب جوانان و ورود افراد به مساجد وظیفه و مسولیت دارد، برخورد خوب، روحیه خوب و اخلاق حسنه مهمترین ابزار برای یک امام جماعت است.
امام جمعه اصفهان اذعان کرد: اگر مساجد ما در سطح کشور آنگونه که باید، فعال باشند؛ اصلا مشکل اقتصادی و اجتماعی نخواهیم داشت، مساجد می توانند پایگاه های فعال دینی و اجتماعی باشند.
وی خاطرنشان کرد: یک امام جماعت باید محوروحدت در مسجد باشد و با پایگاه بسیج، ستاد امر به معروف و کانون های فرهنگی هنری مسجد رابطه عمیق داشته باشند.
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: طبق روایتی از امام صادق(علیه السلام) همسایه یک مسجد از هر طرف ۴۰ منزل است که با احتساب این روایت، حدود ۲۰۰ منزل اطراف هر مسجد، همسایه های مساجد محسوب می شوند.
وی ابراز کرد: امام جماعت باید نسبت به ۲۰۰ منزل همسایه مسجد، آگاه باشد و برای نوجوانان و جوانان همسایه های مسجد برنامه ریزی کند، امام جماعت از اخلاق، دین، تربیت و حتی اقتصاد ومعیشت همسایه های مسجد نباید غافل شود.
امام جمعه اصفهان درپایان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان، صبر وبرخورد خوب را  از محسنات این روحانی دانست و رمز موفقیت حجت الاسلام صالحیان را در پیشبرد اهداف طی سالیان گذشته همین اوامر معرفی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان، مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد استان دراین جلسه بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر مدیری در نظام اسلامی باید دعای بیستم صحیفه سجادیه را بخواند و سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه در مرکز امور رسیدگی به مساجد این دعا را به همراه همکاران در راس برنامه های خود قرار دادیم، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در توصیه های خود به جذب بیشتر افراد و گسترش جبهه انقلاب با هر توان تاکید داشته، همچنین پرهیز از اختلافات و تفرقه ها از  دیگر توصیه های رهبری به مدیران است که باید سرلوحه کار خود قرار دهند.
درادامه حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان به فرمایش رهبری مبنی براینکه مساجد هسته اصلی مقاومت است و نباید خود را از برکاتی که یک مسجد در تراز انقلاب اسلامی نصیب ما می کند، محروم‌ سازیم، اشاره داشت.
وی تاکید کرد: سیاست ما با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله العظمی مظاهری این است که تلاش کنیم مساجد استان را در تراز انقلاب  قراردهیم.
حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه مشکلات بودجه درانجام وظایف در مرکز رسیدگی به امور مساجد همواره یکی از مشکلات پیش روی مدیران بوده، عنوان کرد: طبق بررسی ها و گفت وگویی هایی که با نمایندگان مجلس دراین چند روز داشتم، در بودجه کشوری ردیفی برای امور مساجد است که متاسفانه در این امر طی سالهای گذشته فقط به تهران اختصاص یافته و استان اصفهان از ان محروم مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین صالحیان که به مدت 20 سال رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بود و چندی پیش تودیع شد، امروز پس از 14 سال از سمت مدیر اجرای مرکز رسیدگی به امور مساجد تکریم شد.
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان پس از 14 سال به عنوان مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تودیع و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی به عنوان مسئول جدید معارفه شد.

 

picture name
picture name