دیدار مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان

سیستم بانکی کشور به قرض‌الحسنه روی بیاورد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از وضعیت فعلی سیستم بانکی کشور و پرداخت سودهای کلان گفت: تا زمانی که بانک‌ها سود کلان پرداخت می‌کنند انتظار نداشته باشید سرمایه‌های مردم به بخش تولید وارد شود؛ به نظر من سیستم بانکی کشور به آنچه اسلام گفته یعنی همان قرض‌الحسنه برگردد.

سیستم بانکی کشور به قرض‌الحسنه روی بیاورد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان اظهار داشت: نظر بنده همواره این بوده است که سیستم بانکی کشور باید قرض‌الحسنه باشد و مخالف روند کنونی هستم؛ گاهی اوقات کشور ما از نظر اقتصادی عقب می‌افتد به دلیل اینکه سودهای کلانی پرداخت می‌شود و سرمایه‌های مردمی هیچ‌گاه به بخش تولید وارد نمی‌شود چراکه با سرمایه‌گذاری در بانک‌ها سود خوبی به دست می‌آورند؛ سودی که هیچ‌گاه در بخش تولید محقق نمی‌شود.
وی افزود: تا زمانی که بانک‌ها سود کلان پرداخت می‌کنند انتظار نداشته باشید سرمایه‌های مردم به بخش تولید وارد شود؛ به نظر من سیستم بانکی کشور به آنچه اسلام گفته یعنی همان قرض‌الحسنه برگردد و دولت از تولید با سیاست گذاری صحیح حمایت کند تا تولیدکنندگان بتوانند کالای با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: بنده فعالیت بانک‌های غیردولتی را قبول ندارم چراکه بیش‌تر این بانک‌ها به دنبال خرید سکه و زمین و غیره هستند و سرمایه‌های مردم را به بخش‌های غیر مولّد تزریق می‌کنند؛ آنان تنها به فکر درآمدزایی هستند تا بتوانند سود بالا به مردم پرداخت کنند درحالی‌که اگر همین سرمایه‌ها در اختیار بانک‌های دولتی باشد و دولت آن را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به بخش تولید واگذار کند تولید در کشور رونق می‌گیرد.
وی تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای شده است که بانک مرکزی توان کاهش سودهای بانکی را ندارد و بانک‌های خصوصی تعیین می‌کنند سودها به چه میزان باشد؛ شما در هیچ کشور نمی‌بینید که این‌قدر سودهای بانکی بالا باشد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک اظهار داشت: بانک مهر ایران با رویکرد بانکداری اسلامی و توسعه اشتغال و تقویت اقتصاد آحاد مردم به ویژه قشر ضعیف فعالیت می‌کند و حجم فعالیت‌های این بانک در 3 سال گذشته 4 برابر شده است این موضوع نشان می‌دهد که بانکداری اسلامی بدون تکیه بر سودمحوری می‌تواند موفق و مورد پذیرش مردم باشد.
رضا اسفندیاری افزود: این بانک با کمیته امداد حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت و سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری خوبی دارد تا با رویکرد ایجاد اشتغال به کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.
وی با اشاره به لزوم حضور حداقلی مردم در شعب گفت: افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات بدون حضور در شعبه و حذف کاغذ و دریافت کپی از جمله اقداماتی است که برای کاهش حضور مردم در شعب در نظر گرفته شده است.
مدیر شعب بانک مهر ایران استان اصفهان تصریح کرد: 500 هزار خانه روستایی در استان سیستان بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی توسط این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی بیمه شده است، همچنین برای رونق خرید کالای ایرانی و توانمندسازی مردم در خرید طرح «کالا کارت» اجرا می‌شود.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name