مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان

چپ و راست را کنار بگذاریم و وحدت داشته باشیم

امام جمعه اصفهان بر وحدت و همدلی تاکید کرد و گفت: از مدیریت جدید شهری می‌خواهم چپ و راست را کنار بگذارند که ما را عقب انداخته و باعث شده مدیران در کشور ما فقط چهار سال تجربه داشته باشند و بعد عوض شوند، درحالی که باید سلیقه را کنار بگذاریم و وحدت داشته باشیم.

چپ و راست را کنار بگذاریم و وحدت داشته باشیم

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با بیان اینکه اگر منصفانه بنگریم در همه ادوار شهر کار‌های زیادی شده است، گفت: بسیاری از کار‌ها که در چند سال اخیر انجام شده، از دوره‌های قبل پایه‌گذاری شده بود و در چهار سال گذشته نیز اقدامات قابل قبولی انجام شد، وقتی سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان شده بود از آقای جوادی تشکر کردم و به آقای سقائیان نژاد گفتم فعلا معلوم نیست شما چه کار می کنید و بعدا که معلوم شد تشکر می کنم، انصافا خیلی کار انجام دادند و خیلی از کارها که امروز در اصفهان انجام می‌شود را پایه گذاری کردند.
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته اگر به شهردار اصفهان تذکر می‌دادیم، وی می‌پذیرفت و قبول می‌کرد که از این نگاه از آقای نوروزی تقدیر می‌کنم. بسیاری از کار‌ها را فکر نمی‌کردیم که انجام شود، اما با زحمت بسیار به مراحل خوبی رسید و امیدوارم شهردار بعدی آن را دنبال کند که پروژه اجلاس سران و سالن اجتماعات گلستان شهدا از جمله آن‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از شهردار اصفهان خواست شهرداران مناطق که عملکرد خوبی دارند را حفظ کند و افزود: باید چپ و راستی را کنار بگذاریم و کم کم برداریم که ما را عقب انداخته است. مدیران در کشور ما چهار سال تجربه دارند و بعد عوض می شوند، درحالی که باید این کار را کنار گذاشت. سلیقه ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه مگر در جنگ تحمیلی فقط یک گروه جنگیدند،‌ گفت: الان هم اگر کاری باشد همه باید در کنار هم باشم. خدا یکی است و اگر هدف همه ما خدایی است باید وحدت داشته باشیم.
آیت الله طباطبایی نژاد از مدیریت جدید شهری همچنین خواست برای جلب رضایت مردم تلاش کنند و افزود: از دست دادن مردم کار اشتباهی است و باید کار مردم را طوری انجام دهیم که راضی باشند. مردم معمولا از شهرداری رضایت ندارند و باید کاری کنیم رضایت آنها را در شهرداری جلب کنیم.
وی افزود: باید در دوران خدمت هدف جلب رضایت خدا باشد و این امر در گرو رضایت خلق است.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه نباید سرمایه شهر با سختی مردم به دست آید، افزود: یکی از راه‌هایی که شهرداری‌های کشور برای کسب درآمد می‌پیمایند، بهم زدن قواعد موجود در طرح‌های شهری است تا به وسیله آن جریمه وضع شده و منابع مالی شهرداری تأمین شود، اما آیا این رویه که در تمام کشور وجود دارد، درست است؟
وی اضافه کرد: بسیاری از شهرداری‌ها این رویه اشتباه را می‌روند لذا باید سعی شود از راه درست منابع مالی شهرداری اخذ شود و شهرداری که خود باید مجری قانون باشد، خلاف مسیر قانون قدم برندارد و تمام اقدامات در شهر حد و حدود مشخص و قانونی داشته باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: همچنان کار‌های زیادی در کلانشهر اصفهان وجود دارد که باید انجام شود؛ خاصه به منطقه سه اشاره می‌کنم و درخواست دارم که بازسازی و نوسازی محلات این منطقه در دستور کار مدیریت شهری باشد.
وی با اشاره به مناسب‌سازی مطلوب پیاده‌راه چهارباغ، اظهار کرد: مدیریت شهری باید در راستای مناسب‌سازی معابر برای معلولان و ایجاد یک پارک اختصاصی برای کودکان دارای معلولیت که امکان حضور در دیگر مکان‌های تفریحی را ندارند، اقدام کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید به زیبایی شهر رسیدگی زیادی شود، گفت: در بحران بی‌آبی لازم است از چمن‌های مصنوعی استفاده شود تا شهر از سرسبزی خود نیفتد و فضاسازی شهر در ایام جشن و عزا دنبال شود. از سوی دیگر لازم است به فضای معنوی شهر توجه شود که یکی از کار‌های زمین‌مانده در این خصوص پخش اذان در نقاط مختلف اصفهان است که باید در دوره ششم محقق شود.

 

 

picture name
picture name