مراسم آغاز دوره تخصصی تمهیدیه دروس خارج سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان

رشد حوزه‌های علمیه و روحانیون در تقویت دروس خارج است

امام‌جمعه اصفهان گفت: رشد حوزه‌های علمیه در تقویت دروس خارج است، کلید این تقویت در دست روحانیون و طلابی است که با مطالعه و پژوهش در دروس خارج شرکت می‌کنند.

رشد حوزه‌های علمیه و روحانیون در تقویت دروس خارج است

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم آغاز دوره تخصصی تمهیدیه دروس خارج سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: درس خارج به این معنی است که یک هم مباحثه‌ای قوی پیدا کنیم و با آن مباحثه کرده و پایه تحصیلی خودر ا تقویت نماییم.
وی با بیان اینکه در درس خارج مطالعات ما باید بیشتر باشد نه کمتر عنوان کرد: اگر می‌خواهیم رشد علمی پیدا کنیم باید این مسیر را با مطالعه طی نماییم.
مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: در درس خارج بدون مطالعه نشستن، کاری عبث است، مُلا بودن به معنی پُر بودن است، بنابراین طلاب و روحانیون باید در هر زمینه‌ای پُر باشند که جز با پژوهش ومطالعه میسر نخواهد شد.
وی ابراز کرد: روحانیون درس خارج باید با استاد درس خارج هماهنگ باشند و کتاب‌های مورد مطالعه  استاد را بخوانند و با مطالعه پای درس حاضر شوند.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نشستن چندین سال پای درس خارج بدون مطالعه، به معنی ازبین بردن عمر است، شاگردان در دروس خارج باید به استاد ایراد بگیرند و اشکال کنند چرا که این باعث رشد استاد و ملا شدن شاگرد می شود.
وی ادامه داد: رشد حوزه‌های علمیه در تقویت دروس خارج است، کلید این تقویت در دست روحانیون و طلابی است که با مطالعه در دروس خارج شرکت می کنند.
امام جمعه اصفهان افزود: طلبه و روحانی اگر درس خوان باشد و خوب درس بخواند، زندگی دنیا و آخرتش تامین است، طلبه باید دوران بعد از طلبگی اش با پیش از طلبگی اش فرق کند.
وی خاطرنشان کرد: همت طلبه و روحانی در موفقیت بسیار موثر است، نسبت به حفظ آیات قرآن کریم و نهج البلاغه تلاش کنید، زرنگ کسی است که از عمرش استفاده کند.
نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان بیان کرد: طبق روایت، فرق مومن به آخرت با کسی که اعتقادی به آخرت ندارد، این است که برای آخرتش زاد و توشه جمع آوری می کند.
وی اظهار داشت: طلبه و روحانی اگر از لحاظ درسی، خوب باشد و سطح عالی را بگذراند، در جامعه مورد احترام قرار می گیرد.
آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: روحانیون درس خارج باید احیاکنندگان امر اهل بیت باشند.
وی گفت: توصیه دیگر من به روحانیون این است که نظم در کارها را رعایت کنید چرا که باعث نظم بخشی در عمر و بهره مندی بیشتر از عمر می شود، امیدوارم روحانیون دروس خارج امسال باعث افتخار حوزه علمیه شوند.

 

اخبار مرتبط

picture name
picture name