آیین تکریم و معارفه فرماندار اصفهان

مهم‌ترین دغدغه اصفهان برای تمامی مسئولان موضوع "آب" است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: مهم‌ترین دغدغه اصفهان برای استاندار، فرماندار و تمامی مسئولان موضوع آب است.

مهم‌ترین دغدغه اصفهان برای تمامی مسئولان موضوع

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در آیین تکریم و معارفه فرماندار اصفهان، اظهار کرد: اینکه کسی ده‌ها سال خدمت کند و نتوان از او به بدی یاد کرد افتخار بزرگی است.
وی افزود: ارزش و زیبایی این موضوع که درِ اتاق مسئولی به روی مردم باز باشد ارزش بسیاری دارد و این مهم در احادیث ائمه اطهار(ع) بسیار تأکید شده است که خوشبختانه فرماندار اصفهان از این دسته افراد بود.
امام جمعه اصفهان، ادامه داد: کسی که در اتاقش را بر روی مردم ببندد مورد لعنت خداست و تا زمانی که از این خصلت دست برندارد دائماً در غضب خدا خواهد بود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه فرد مسئولی که خدمتگزار مردم است، مورد لطف خدا قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خداوند این فرد را به بهشت داخل می‌کند.
وی اضافه کرد: فردی که به مقام و مسئولیتی منصوب می‌شود نباید اخلاق و رفتارش تغییر کند و این موضوع در روایات تأکید شده است و این فرد باید به عکس تغییر کند و بیشتر در میان مردم حضور یابد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ریاست باید باعث شود فرد به مردم بیشتر نزدیک شود و نسبت به برادران خود عطوفتش بیشتر شود. اگر مسئولان این روایت‌ها را در نظر بگیرند و رفتارشان در این جهت باشد پسندیده است.
وی برای فرماندار جدید اصفهان آرزوی موفقیت کرد و گفت: خوشبختانه فرماندار جدید از افراد خدوم شهر است و امید دارم این مسیر را به بهترین وجه ادامه دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد به معضل آب اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر آبی وجود ندارد و این معضل دست ما نیست، باید تحمل داشت که خوشبختانه کشاورزان این تحمل و صبوری را دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، مهم‌ترین مشکل اصفهان را مسئله کم‌آبی دانست و گفت:
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: محمدعلی احمدی در مقایسه با فرماندار سابق اصفهان دارای کار راحت‌تری است اما مسئله آب همچنان وجود دارد و به عنوان مسئله مهمی به شمار می‌رود. مهم‌ترین دغدغه اصفهان برای استاندار، فرماندار و تمامی مسئولان موضوع آب است، کشاورزان نیز عاقل هستند، اما متأسفانه محرک‌هایی دارند که آن‌ها را به انجام کارهایی وادار می‌کنند. همه باید مطالبه گر باشیم، اما زمانی که در بحران هستیم باید با هوشیاری عمل کرد و کارهایمان عاقلانه باشد.
در این مراسم محمد علی احمدی به عنوان فرماندار جدید اصفهان معرفی و از خدمات حسین سیستانی-فرماندار سابق تجلیل شد
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه فرماندار اصفهان با اشاره به ویژگی فرماندار سابق اصفهان اظهار داشت: مردمی بودن یکی از ویژگی‌های حسین سیستانی، فرماندار سابق اصفهان بود چراکه درب اتاق ایشان همواره بر روی رجوع‌کنندگان به فرمانداری باز بود، کسی که درب را بر روی مردم ببندد و ارتباط با وی برای رفع مشکلات مردم سخت باشد، تا زمان دست‌کشیدن از این خصلت در غضب خداوند متعال قرار دارد.
وی افزود: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) کسی که خلاف شخصیت گفته شده را پیش بگیرد، خدمتگزار به مردم بوده و با مردم رفیق باشد، خداوند متعال آن فرد را از مشکلات قیامت در امان قرار می‌دهد و روانه بهشت می‌کند. بنابراین کسی که از مردم دوری کند مورد غضب خدا واقع شده و کسی که با مردم رفیق باشد و مردم نزدیکی کند به بهشت وارد می‌شود.
امام جمعه اصفهان پیرامون روایتی از امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: اگر کسی به لطف خداوند مقامی به‌دست آورد نباید نسبت به گذشته خود دچار تغییر شود، یعنی در رفتار با مردم براساس موقعیتی که به‌دست آورده دچار تغییر نشود و اگر قرار بر تغییر است، به سمت و سوی مثبت تغییر کند، وقت بیشتری را نسبت به گذشته برای مردم در نظر بگیرد و به مردم نزدیک شود. امید است که مردم و مسئولان با توجه به روایات در زندگی خود عاقبت بخیر شوند.
وی بیان کرد: در زمان خدمت حسین سیستانی به عنوان فرماندار اصفهان، تنها کارِ مردمی و خدمت به مردم از ایشان دیده شد و چه زیباست که آدم در زمان فعالیت خود به فعالیت‌های مردمی بپردازد و مردم نیز از او راضی باشند. این در حالی است که محمدعلی احمدی، فرماندار جدید اصفهان نیز شامل خصوصیات فوق می‌شوند و امید است که ایشان این راه را به نحو احسن پیش برده و ادامه دهند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: محمدعلی احمدی در مقایسه با فرماندار سابق اصفهان دارای کار راحت‌تری است اما مسئله آب همچنان وجود دارد و به عنوان مسئله مهمی به شمار می‌رود. مهم‌ترین دغدغه اصفهان برای استاندار، فرماندار و تمامی مسئولان موضوع آب است.

 

picture name
picture name