جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان

پیگیری مشترک برای حل مشکل خانواده شاهد و ایثارگر حوزه علمیه

جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد.

پیگیری مشترک برای حل مشکل خانواده شاهد و ایثارگر حوزه علمیه

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان اصفهان گفت: معتقدم که صدور مدارک طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان امری ضروری است و باید این امر محقق شود.
وی با بیان اینکه مطالبه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بارگذاری مدارک تحصیلی طلاب شاهد، جانباز و ایثارگر حوزه علمیه امری معقول ست، یادآور شد: البته باید به این نکته اذعان داشت که حوزه های علمیه برای هیچ طلبه ای در دهه ۶۰ مدرکی صادر نمی کرد و صدور مدارک تحصیلی از دهه ۸۰ به بعد در حوزه علمیه کشور مرسوم شد، لذا باید تدبیری مشترک برای حل این مشکل خانواده شاهد و ایثارگر گردد.
مدیر حوزه علمیه اصفهان، صدور مدارک تحصیلی برای جانبازارن حوزه علمیه اصفهان که به دلیل شرایط سخت جانبازی امکان ادامه تحصیل را از دو دهه گذشته تاکنون نداشته امری سخت دانست و بر تسهیل گری این امر بین سه ضلع بنیاد شهید استان، معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان و مجمع طلاب شاهد و ایثارگر تاکید ورزید.
مسعود احمدی نیا، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان اصفهان بیان کرد: وظیفه ما نقش آفرینی برای خدمت هر چه بهتر به جامعه شاهد و ایثارگر است، هرکجا نیاز باشد حمایت همه جانبه خود را دراستای فرهنگ جهاد و شهادت دریغ نمی کنیم.
وی ادامه داد: طبق آخرین آمار ۳۲۵ نفر از خانواده شهدا و ایثارگر استان وارد حوزه علمیه شده اند که شایسته است پیرامون تشویق و ترغیب بیشتر اقدامات موثرتری دراین زمینه صورت پذیرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر تدوین برنامه هفتم در دست اقدام است که ضروری است حوزه علمیه اصفهان نیز برنامه ای جامع در زمینه ارائه خدمات به طلاب خانواده شاهد و ایثارگر ارائه دهد تا در برنامه هفتم گنجانده شود.
حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان هر دو سال یکبار از طریق انتخابات مشخص ومعرفی می شوند.
وی بیان کرد: اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان در حقیقت رابطه بین خانواده شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان و با مسئولین مرکزمدیریت حوزه علمیه و بنیاد شهید استان برای پیگری امور می باشند.

 

picture name
picture name