جلسه شورای اعتکاف استان اصفهان

استقبال از دین توسط مردم به سطح فهم و شعور جامعه ارتباط دارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هرچه انسان‌ها روشن فکرتر و با فهم‌تر بشوند بیش‌تر به سمت دین کشیده می‌شوند چراکه این موضوع در طول تاریخ بارها به اثبات رسیده است.

استقبال از دین توسط مردم به سطح فهم و شعور جامعه ارتباط دارد

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه شورای اعتکاف استان اصفهان ضمن تبریک ایام رجبیه، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جز در مسجد امام حسن عسگری(ع) در قم هیچ مسجد دیگری در هیچ نقطه کشور میزبان معتکفین نبوده است، مطرح کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی این سنت حسنه یک مسیر رو به رشدی را سپری کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه احکام اعتکاف، احکام مسجد است ولی نباید تنها به مساجد جامعه اکتفا کرد، مطرح کرد: اعتکاف در سال‌های اخیر در بیش‌تر شهرستان‌ها به گونه‌ای رونق پیدا کرده است که داوطلبان برای معتکف شدن در مساجد قرعه کشی می‎‌شدند.
وی افزود: هرچه انسان‌ها روشن فکرتر و با فهم‌تر بشوند بیش‌تر به سمت دین کشیده می‌شوند چراکه این موضوع در طول تاریخ بارها به اثبات رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: سنت معنوی اعتکاف در تاریخ توسط حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) و بنا به دستور خداوند برگزار شد.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با تاکید بر اینکه بدون ارتقاء فرهنگ دینی، پیشرفت اقتصادی را نیز نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف به عنوان یک عبادت جامع، عزم و اراده انسان را مستحکم کرده و رابطه انسان با خداوند و جامعه را تنظیم می‌کند.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به تشکیل شورای علمی اعتکاف، خاطرنشان کرد: شورای علمی جشنواره‌های بین المللی علمی، ادبی و هنری به صورت دوسالانه برگزار می‌شود
وی عنوان کرد: تصریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع اعتکاف به عنوان عیار معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی موجب تهیه سند راهبردی اعتکاف با چشم‌انداز 10 سال شد.
وی با اشاره به اینکه طبق این سند راهبردی، شورای سه نفره اعتکاف در استان‌ها تشکیل شد، یادآور شد: همچنین نشست هم‌اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور در تاریخ هفتم بهمن‌ماه سال جاری در استان قم با دو رویکرد اعتکاف و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و سلامت روحی روانی خانواده و جامعه و اعتکاف؛ زمینه‌ساز معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

اخبار مرتبط

picture name
picture name