مراسم کمک به تهیه جهیزیه 50 نوعروس مستمند از خانواده زندانیان

انفاق کنندگان نزد خداوند جایگاه والایی دارند

امام جمعه اصفهان گفت: اگر کسی مشکلی را از دل کسی بردارد و دست مسلمان و مومنی را بگیرد در جایگاه والایی نزد خداوند قرار خواهد گرفت.

انفاق کنندگان نزد خداوند جایگاه والایی دارند

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم کمک خیرین نیکوکار برای تهیه جهیزیه 50 نوعروس مستمند از خانواده زندانیان و افتتاح دادرسی الکترونیک به مناسبت عید مبعث اظهار داشت: مسئله کمک و انفاق یکی از مسائلی است که در قرآن و روایات بسیار از آن صحبت شده است. از ابتدای قرآن کریم یکی از صفاتی که خداوند برای مومن در سوره بقره بیان می‌کند پیرامون انفاق است که اشاره شده که کسانی که با عمل انفاق از داشته‌هایشان می‌گذرند مورد لطف الهی قرار دارند.
وی افزود: امام موسی ابن جعفر(ع) می‌فرمایند که خداوند در عرشش سایبانی دارد که سکونت نمی‌گیرد مگر کسی که کار درستی را به برادر دینی‌اش انجام یا آموزش دهد یا اگر سختی و مشکلی بر دلش دارد آن مشکل را برطرف کند، یا قلب مومنی را خوشحال کند و این افراد از کسانی است که در سایه عرش خدا زندگی می‌کند بنابراین حائز اهمیت است که بدانیم آزادی یک زندانی خوشحالی چه تعدادی را فراهم می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر باورمان کنیم که اگر کسی مشکلی را از دل کسی بردارد و دست مسلمان و مومنی را بگیرد، در جایگاه والایی قرار گیرد هر آنچه را که داریم انفاق می‌کنیم، تصریح کرد: باید از خیرین به ویژه خیران اصفهانی تشکر کرد.
مدیرکل کمیته امداد از توزیع 3000 جهیزیه به من خبر داد که بخشی از آن در سه شنبه آینده در ایام ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل در میان اعضای کمیته امداد توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: کمیته امداد توانسته وسایل اساسی زندگی زوجین را فراهم کند که این موضوع را در مراسم امروز خیریه حضرت موسی ابن جعفر(ع) شاهد بودیم. به ویژه یاری رساندن به خانواده‌های زندانیان که به نوعی به موجب نبود همسران و پدرانشان بی‌سرپرست هستند اجر خواهد داشت.

 

picture name
picture name