مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ۲سالانه مطبوعات و نشریات الکترونیک استان اصفهان

برخی رسانه های داخلی بازگو کننده سخنان خارجی ها علیه جمهوری اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: گاهی در رسانه‌ها و فضاهای مجازی شاهد سخنانی علیه جمهوری اسلامی هستیم که در داخل کشورند و بازگو کننده نظرات و دیدگاه‌های رسانه‌های خارجی هستند.

برخی رسانه های داخلی  بازگو کننده سخنان خارجی ها  علیه جمهوری اسلامی هستند

آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ۲سالانه مطبوعات و نشریات الکترونیک استان اصفهان اظهار داشت: آنچه امروزه در فضای مجازی شاهدیم اینکه چرا کشور را به چین و روسیه فروختند در صورتی که تنها، معامله ای صورت گرفته است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه از نظر شرعی معامله با کافر بدون اشکال است، تصریح کرد: معامله ما با چین و روسیه باعث شد که آمریکا یک قدم به عقب برگردد و خواستار مذاکره مجدد روی برجام شود.
وی با بیان اینکه نفهمی‌های برخی باعث ایجاد شبهه در افرادی می‌شود که جهل بر آنها غلبه کرده، گفت: مثلا میگویند انقلاب چه دستاوردی داشته است، همین که با انقلاب توانستیم یک دنیا در مورد کشوری مثل ایران سخن می گوید از دستاوردهای انقلاب است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌ها در فضای کنونی جهاد تبیین است، گفت: جهاد تبیین یعنی تولید روایت‌ واقعی پیش از آنکه دشمنان بخواهند با تحریف واقعیت را وارونه جلوه دهد.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: ضد انقلاب برای اینکه مردم را از دین دور کند، دست به تحریف می‌زند و تلاش می‌کند خدمات انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه آگاه شدن مردم باید تسریع شود و در این راه شبهات باید برطرف شوند؛ گفت: شبهه حرفی آمیخته به حق و باطل است و نوری لازم است تا حق را نشان دهد.
وی با بیان اینکه آنچه باعث عقب افتادن ظهور می‌شود، ناآگاهی کامل است؛ افزود: هر چه انسان آگاه و عالم‌تر شود توجه او به خدا بیشتر می‌شود خداوند هم او را یاری می‌کند؛ تاریخ نشان داده که هر چه رشد انسان زیاد شود، طرفداران دین و دین‌داران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر بشر رشد کند هیچ مانعی برای ظهور امام زمان نیست و مانع اصلی جهل بشر است؛ گفت: روایت داریم خداوند در زمان ظهور دست عنایت را روی سر انسان‌ها می‌کشد تا عقلشان رشد کند و در زیر آن نور و گرمای الهی زندگی کنند.
همچنین معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی خطاب به جشنواره یاد شده  از فعالیت  ۴۰۰  رسانه دارای مجوز در استان اصفهان خبر داد و افزود: تمرکز بیشتر بر مولفه‌های مهمی چون مسوولیت اجتماعی و ارتقای تولیدات رسانه‌ای متناسب با فضای نوین اطلاع‌رسانی در عرصه مطبوعات کشور اجتناب ناپذیر است.
فرشاد مهدی‌پور  استعدادهای پرشمار فعالان رسانه‌ای اصفهان در تراز ملی وبین‌المللی در استان اصفهان را ستود و گفت: شناسایی ظرفیت‌های بومی به حفظ انسجام و تقویت همبستگی‌های اجتماعی در ابعاد ملی و استانی می‌انجامد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری و واگذاری دبیری آن به ارشاد هر ۱۵ روز یکبار در راستای جهت‌دهی رسانه‌ها به مطالبه‌گری برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود:  حمایت از خبرنگاران  در دستور کار وزارت ارشاد است و لازم است که تمام پروژه های سازمان‌ها پیوست رسانه داشته باشند و از این طریق بتوانیم حمایت مالی از اصحاب رسانه داشته باشیم.
وی به اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی به صندوق هنرمندان در سال جدید اشاره کرد و افزود: با این حمایت مالی در صدد پرداخت حقوق ماهیانه و مناسبتی از اعضای صندوق هستیم.
 

 

picture name
picture name