دیدارهیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعات اصفهان

خبرنگار به شرط رعایت درستی، صداقت و انصاف، تحول آفرین است

امام جمعه اصفهان گفت: خبرنگار می تواند بسیار تحول ایجاد کند، اما شرط آن این است که به درستی و بدون  دروغ و حزب گرایی خبر تهیه شود، لذا باید قدر خود را بدانید ، زیرا کار زیادی از رسانه بر می آید. 

خبرنگار به شرط رعایت درستی، صداقت و انصاف، تحول آفرین است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدارهیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعات اصفهان اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی کل تولید برق کشور 7 هزار مگاوات بود که بخش زیادی از آن شخصی بوده  و سراسری نبود، اما اکنون تولید برق به بیش از 80 هزار مگاوات می رسد و این خود نشانه توسعه عدالت اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان پیشرفت روستاها در زمینه های مختلف و لزوم پرداختن رسانه ها به این مسائل گفت: پیش از انقلاب اسلامی در تمام کشور تنها یک اتوبان وجود داشت که آن نیز پس از انقلاب تکمیل شد و اکنون تمام شهرستان های کشور دارای جاده های مواصلاتی دوبانده می باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد تضعیف دولت ها و عدم تبیین پیشرفت های به دست آمده را امری مطلوب برای دشمنان نظام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: صرف اعتراض و ندیدن بخش پر لیوان، سبب بی انصافی می شود ، لذا نباید دولت ها را تضعیف کرد و مردم را دلسرد نمود، چرا که دشمن می خواهد مردم را از حکومت مستقر دور کند.

وی اضافه کرد: مسئله تبیین که رهبر انقلاب برآن تاکید دارند، به این معنا است که باید کارهایی که انجام شده برای مردم و به خصوص برای جوانان  که نمی دانند پیش از انقلاب وضع کشور چگونه بوده و تصور می کنند همواره به همین شکل بوده است بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تاکید کرد: در کار رسانه باید عقل جمعی کار کند و آن چه را که دشمن به آن حمله کرده باید در برابر آن ایستاد در غیر این صورت همراهی با دشمن می باشد.

وی تبدیل شدن رسانه های ایران به رسانه های منبع و مرجع در دنیا را یکی آروزهای خود عنوان کرد و ادامه داد: یکی از آرزوهای ما این بود که اگر انقلاب کنیم و دولت تشکیل دهیم، همه دنیا کلام راست را از روزنامه های ما دریافت می کنند و منبع درست می باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر عدالت ورزی خبرنگار و راوی خبر تصریح کرد: خبرنگار می تواند بسیار تحول ایجاد کند، اما شرط آن این است که به درستی و بدون  دروغ و حزب گرایی خبر تهیه شود، لذا باید قدر خود را بدانید ، زیرا کار زیادی از رسانه بر می آید.

در ابتدای این دیدار نماینده اعضای هیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان گزارشی از فعالیت های این مجتمع ارائه کرد و اظهار داشت: مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان در سال 93 به بهره برداری رسیده و یک سوم رسانه های اصفهان در این مجتمع فعالیت می کنند که شامل 90 عنوان رسانه می باشد و هزینه های آن را شهرداری پرداخت می نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین ریاحی افزود: در این چند ماه اخیر برنامه هایی دنبال شده که برای اولین بار در کشور بوده است از جمله تاسیس هیئت صلح و سازش رسانه ها ، ایجاد اولین خانه هلال مطبوعات و رسانه ها در کشور ، ایجاد اولین کانون خون رسانه در کشور و بازدید اصحاب رسانه در راهیان پیشرفت بخشی از این فعالیت ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: طرحی را بر مبنای بیانات رهبر انقلاب که فرمودند مسئولین باید پاسخ بدهند و در پیشگاه ملت پاسخگو باشند شروع نموده ایم که بر اساس آن مدیران را تحت عنوان "مسئولین پاسخ می دهند" دعوت نموده و نشست مطبوعاتی با مسئولین برگزار می شود، هم چنین برگزاری نشست همدلی، برگزاری نمایشگاه آثار پیشکسوتان رسانه و مطبوعات و برگزاری جشنواره مردمی مطبوعات از دیگر برنامه هایی بوده که در این مدت در این مجتمع انجام شده است.

picture name
picture name