دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی

تقدیر امام جمعه اصفهان از راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه ای

امام جمعه اصفهان از توجه بیمه مرکزی به تطبیق تصمیمات و تدوین مقررات بیمه مرکزی بامسائل فقهی تشکر کرد و افزود: در همه کارها باید رضایت مردم و رضایت خدا را در اولویت قرار دهید.

تقدیر امام جمعه اصفهان از راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه ای

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در  دیدار با رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه، به کار مهم و ارزشمند بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: بیمه یک قرارداد است که بین دو طرف منعقد می شود و به دلیل آن که هردو طرف قرارداد رضایت دارند، کار بسیار ارزشمندی است.
وی افزود: بیمه رانندگان و کارگران یکی از بهترین اقداماتی است که در کشور انجام می شود چراکه  در قبال  دریافت حق بیمه ، خدمت خوبی به مردم  انجام می شود  و به طور قطع کار ثوابی است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از درآمدزایی برخی از بخش ها که در ازای دریافت پول از مردم، خدمات قابل توجهی ارائه نمی کنند، این کار را درآمد زالویی عنوان کرد و گفت: این نوع از فعالیت ها مانند قمار بازی است چرا که در جریان آن از افراد پول گرفته می شود، اما خدمات یا کالایی در قبال آن مبادله نمی شود.
وی ضمن ابراز تعجب از عدم اقدام شورای نگهبان برای مقابل با چنین درآمدزایی هایی افزود:  تعجب است که شورای نگهبان در مورد آن اقدامی نکرده است.  
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر این که دست اندرکاران بیمه علاوه بر ارائه خدمات بیمه ای سعی نمایند که در کارهای عمرانی و خدماتی  مانند راه سازی و بیمارستان سازی نیز مشارکت داشته باشند تصریح کرد:  در همه معاملات باید نوع و میزان خدمات و کالاها  مشخص شود تا شبهه ای در آن به وجود نیاید.
امام جمعه اصفهان از توجه بیمه مرکزی به تطبیق تصمیمات و تدوین مقررات بیمه مرکزی بامسائل فقهی تشکر کرد و افزود: در همه کارها باید رضایت مردم و رضایت خدا را در اولویت قرار دهیدکه راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه ای با موازین شرعی کاری ارزشمند بوده است.
درابتدای این جلسه، مهندس مجید بهزادپور رئیس کل بیمه  مرکزی، با بیان این مطلب گفت ؛ یکی از برنامه های که سال گذشته در بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه انجام شد ، راه اندازی شورای فقهی برای تطابق مقررات بیمه ای با موازین شرعی بود که با استقبال علما و بزرگان مواجه شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث تکافل به عنوان یکی از محصولات مرتبط با صنعت بیمه که مورد استفاده کشورهای مسلمان و همسایه نیز هست گفت بااجرایی شدن این موضوع چهار شرکت بیمه ای به ارائه این خدمت پرداختند.
رئیس کل بیمه مرکزی از مردمی کردن بیمه به عنوان یکی از محورها و سياست های کلیدی بیمه نام برد و اضافه کرد: برای تحقق این موضوع اقداماتی مانند آسان‌تر کردن روش‌های انعقاد قرارداد بيمه ای ، فراهم آوری شرایط لازم برای ای بهره گیری از فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع خدمات بیمه ای در جهت جلب و جذب رضایت مردم انجام شده است.

picture name
picture name