دیدار مدیران کتابخانه های عمومی استان اصفهان

رشد جوامع بشری متاثر از همجواری با کتاب و کتابخوانی است

امام جمعه اصفهان گفت:با تاکید بر تاثیر کتاب و کتابخوانی در رشد جوامع بشری تصریح کرد: رفتار کتابدار با افرادی که کتاب می گیرند باید به گونه ای باشد که آنها را جذب کند، چرا که در کتابخوانی بسیار عقب هستیم و گاهی در روز یک ساعت نیز مطالعه نمی کنیم.

رشد جوامع بشری متاثر از همجواری با کتاب و کتابخوانی است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیران کتابخانه های عمومی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دنیای کفر در برابر این جنایات سکوت کرده و علت آن این است که همه آنها وابسته به آمریکا می باشند.
 وی افزود: حضرت امام(ره) یکی از کارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند بستن سفارت اسراییل وباز نمودن سفارت فلسطین بود و بهترین تعبیر را درباره رژیم اسراییل به کار بردند و فرمودند "اسراییل غده سرطانی است". 
نماینده ولی فقیه دراصفهان با بیان این که آمریکا برای ترساندن کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را دراین منطقه قرار داده است گفت: روسای جمهوراخیرآمریکا به طور صریح از اسراییل اعلام حمایت کردند و از حق «وتو» خود استفاده می کنند و حتی به سازمان ملل نیزاجازه محکوم کردن این جنایات را نمی دهند 
وی اضافه کرد: اگر مردم غزه پیروز شوند آبرویی برای آمریکا باقی نمی ماند و همه فهمیدند که آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایاتکاربوده و نباید به آنها تکیه کرد. 
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: این مکر خدا است که دشمنان با دست خود آبروی خود را می برند، در تاریخ جهان نیز حمله به کودکان وتخریب بیمارستان بر سرنوزادان شیرخوار سراغ نداریم.
وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های کتابداران و مجموعه عوامل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد: این لازم است که دیگران را به کتابخوانی تشویق کنید، چرا که درغیراین صورت اگر کتاب وکتابخانه باشد، اما مطالعه وجود نداشه باشد فایده ای ندارند.
آیت الله طباطبایی نژاد قرار گرفتن وهمجواری درکنار کتاب را توفیق دانست وافزود: هر مقدار که مطالعه کنید ارزش تان بالاتر می رود، چرا که علم ارزش ذاتی دارد، لذا کتب مختلف را مطالعه کنید و برخی را حفظ کرده و به خصوص در مسائل اعتقادی کتب مختلف را مطالعه نمایید تا رشد دینی و اسلامی خود را افزایش داده و از این فرصت استفاده کنید.
وی با اشاره به روایتی در خصوص اهمیت یادگیری وآموزش به دیگران گفت:امام صادق می فرمایند:" مَن تَعَلَّمَ للّه‏ وعَمِلَ للّه‏ وعَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيماِ هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خداعمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود ".
نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر تاثیر کتاب و کتابخوانی در رشد جوامع بشری تصریح کرد: رفتار کتابدار با افرادی که کتاب می گیرند باید به گونه ای باشد که آنها را جذب کند، چرا که در کتابخوانی بسیار عقب هستیم و گاهی در روز یک ساعت نیز مطالعه نمی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: پيامبر خدا (ص) می فرمایند:" أعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إلى عِلمِهِ ، داناترين مردم كسى است كه دانش مردم را با دانش خود جمع كند. " ، بنابراین  دیگران را به مطالعه نمودن جذب کنید و هم چنین حفظ و نگهداری کتاب نیز مهم می باشد.
در ابتدای این جلسه مسئول کتابخانه های عمومی استان به آمار تعداد کتابخانه های عمومی فعال در استان اشاره کرد و اظهار داشت: 211 کتابخانه عمومی در استان فعال است و طی چند ماه اخیر نیز 2 کتابخانه عمومی به شهر بهاران شهرستان فلاورجان و کاشان اضافه شده است.
 

picture name
picture name