دیدار استاندار اصفهان

اتحاد دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر مقدمه یاری رساندن به مردم است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: به دلیل پیشتازی اصفهان در اتحاد مابین دستگاه های مختلف اجرایی و مدیران، مقرر شد، ستادی با همکاری بسیج، ائمه جمعه و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در شهرستان های استان اصفهان با نام قرارگاه رزمایش مواسات مومنانه ایجاد شود.

اتحاد دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر مقدمه یاری رساندن به مردم است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار استاندار اصفهان اظهار کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود برای مقابله با کرونا، همه دستگاهها و مقامات اجرایی باید با هم متحد شوند.
وی ادامه داد: به دلیل پیشتازی اصفهان در اتحاد مابین دستگاه های مختلف اجرایی و مدیران، مقرر شد، ستادی با همکاری بسیج، ائمه جمعه و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در شهرستان های استان اصفهان با نام قرارگاه رزمایش مواسات مومنانه ایجاد شود.

شناسایی افراد نیازمند یکی از وظایف قرارگاه مواسات مومنانه است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خصوص نوع فعالیت  قرارگاه رزمایش مواسات مومنانه تصریح کرد: بواسطه مردم محور بودن این ستاد تصمیم بر این شد تا حساب مشترکی میان بسیج و روحانیون ایجاد شود و مبالغ اهدایی به این حساب واریز شود، در همین خصوص مقرر شد مساجد با کمک بسیج به شناسایی افراد نیازمند بپردازند تا مبالغ یا اقلام ضروری میان این افراد توزیع شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی از کسبه و بازاریان اصفهان نیاز به پشتیبانی دارند تاکید کرد: گروه دیگری از افراد لازم است مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند، چرا که کسبه ای هستند که در این دوران متضرر شده اند و وام هایی با سود چهار درصد باید به این افراد داده شود.
وی با بیان این که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید، خاطرنشان کرد: در قرارگاه رزمایش مواسات مومنانه باید نماینده هایی از استانداری، دادستانی، هلال احمر و دیگر دستگاه ها حضور یابند تا مشخص کننده چگونگی اهدای وام ها به افراد باشند.
در ادامه عباس رضایی در خصوص وضعیت کرونا در استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۷ جلسه در ستاد مبارزه با کرونا برگزار شده که خوشبختانه همدلی میان مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه قابل مشاهده است.
وی افزود: یکی از اقدامات مفیدی که در اوایل شیوع کرونا در استان انجام شد دخیل نکردن همه بیمارستان‌های سطح استان در خصوص پذیرش بیماران مبتلا به کرونا بود و این اقدام سبب شد عده‌ زیادی از مردم از ابتلای به این بیماری در امان بمانند.
استاندار اصفهان در خصوص افزایش آمار ها در روزهای پایانی سال ۹۸ گفت: متاسفانه در روز‌های پایانی سال ۹۸ مردم نکات بهداشتی و عدم تردد در شهر را آن طور که باید و شاید بود جدی نگرفتند و این امر باعث شد، شاهد افزایش مبتلایان و آمار فوتی ها در استان اصفهان باشیم، اما با شروع تعطیلات نوروزی و تعطیلی واحدهای صنفی و به حداقل رسیدن ترددها، خوشبختانه آمارهای ابتلا و فوتی‌ها در خصوص ویروس کرونا کاهش یافت.
رضایی خبر داد: در حال حاضر آمار مبتلایان و فوتی ها در شهرستان اصفهان و کاشان با کاهش مواجه بوده اما همچنان نگرانی ها در خصوص ویروس منحوس کرونا موجود است.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور پزشکان برای مقابله با کرونا از هیچ پروتکل خاصی بهره گیری نمی‌کنند تصریح کرد: پزشکان تنها سعی بر این دارند تا از شیوع مجدد این ویروس جلوگیری کند چرا که در حال حاضر ویروس کرونا هیچ گونه درمانی ندارد و به واسطه همین امر پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری، بسیار با اهمیت دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به درخواست خود از ریاست جمهور مبنی بر کنترل مشاغل اظهار کرد: درخواستی از ریاست جمهور مبنی بر بازگشایی مشاغل کم خطر در ۳۰ فروردین ماه به ایشان داده شد، اما با بررسی هایی که انجام گرفت این مهم میسر نشد و ما شاهد بازگشایی مشاغل در ۲۳ فروردین ماه بودیم.
وی در خصوص اقدامات سلامت محور در استان اصفهان خاطرنشان کرد: شاهد هستیم انجمن های زیادی به طور جداگانه در استان و در شهر اصفهان به فعالیت می پردازند که به واسطه همین امر در تلاش هستیم تمامی این مجموعه ها را به صورت یک ید واحده درآوریم.

 

picture name
picture name