دیدار جمعی از بانوان فعال در دستگاههای اجرایی استان اصفهان

کاهش رغبت جوانان به ازدواج و افزایش طلاق، جامعه را دچار بحران شدید می كند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تجمل گرایی، افزایش انتظارها و خواسته ها، تشریفات زاید و جهیزیه‌های سنگین موجب کاهش رغبت جوانان به امر مقدس ازدواج شده است افزود: افزایش طلاق نیز موجب فساد دامنه ‌دار در كشور می شود و جامعه را دچار بحران شدید می كند.

کاهش رغبت جوانان به ازدواج و افزایش طلاق، جامعه را دچار بحران شدید می كند

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جمعی از بانوان فعال در دستگاههای اجرایی استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز زن افزود: بهترین روز به نام زن و مادر نامگذاری شده است و باید از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیریم.
وی گفت: اسلام هم انتظاراتی از زن‌ها در بحث همسرداری و تربیت صحیح فرزندان و در نهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده دارد.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب پیامبر (ص) و یک الگوی تمام معنا در عرصه عفاف و پاکدامنی، خانه داری، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.
عضو خبرگان رهبری افزود: روش زندگی دخت نبی مکرم اسلام دارای درس‌های آموزنده و جذابی برای انسان ها و الگوی همه دوران است.
وی با بیان اینکه طلاق، جامعه را دچار بحران شدید می كند افزود: افزایش طلاق موجب فساد دامنه ‌دار در كشور می شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینكه بخش عمده طلاق ‌ها مربوط به ازدواج ‌های خیابانی، دانشجویی و اینترنتی است، گفت: باید جوانان را نسبت عواقب این نوع ازدواج ها آگاه كرد.
وی افزود: بهترین دوست و خیرخواه انسان والدین هستند و جوانان باید به تذكرات و نصایح آنها توجه كنند.
وی ادامه داد: ازدواج دیرهنگام و یا ترک ازدواج، عفت، حیا و جمعیت را در جامعه تهدید می‌کند و باید همه زمینه‌ساز ازدواج و ادامه این حرکت زیبا در جامعه باشد.
عضو خبرگان رهبری افزود: مهریه، جهیزیه و مخارج سنگین و شروط سخت را باید تا جایی که می‌توان نادیده گرفت و ازدواج آسان و با دقت را در جامعه رونق داد.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: تجمل گرایی، افزایش انتظارها و خواسته ها، تشریفات زاید و جهیزیه‌های سنگین موجب کاهش رغبت جوانان به امر مقدس ازدواج شده است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان با نشانه رفتن بنیان خانواده ها به دنبال گسستگی درجامعه اسلامی هستند گفت: افزیش سن ازدواج آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند که افزایش شمار مجردها و بالا رفتن سن ازدواج جوانان از آن جمله است.

 

picture name
picture name